Když se pivař chopí Photoshopu: reakce internetových vtipálků na změnu DPH, která se stala Absurditou roku
Nová pivní daň vyvolala v české společnosti velké vášně. Sahat Čechům na pivo se totiž nevyplácí. Když pak dáte zručnému pivaři do ruky Photoshop, začnou se dít věci. Prohlédněte si koláže, které se šířily internetem poté, co vyšly ve známost plány na nové danění piva. To začalo platit 1. máje. Začátkem června pak trojjediná pivní daň zvítězila v anketě Absurdita roku. Ta je doprovodnou u soutěží Vodafone Firma roku a MONETA Živnostník roku ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR.
Restaurace se musí od května vyrovnat s několika změnami daně z přidané hodnoty. Ty je nutí při účtování daně rozlišovat mezi točeným a netočeným pivem, alkoholickým a nealkoholickým a nebo mezi tím, zda je pivo podáváno u stánku se zázemím, nebo bez něj. Změna zároveň snižuje DPH na stravovací služby.
Tabulky ze sociálních sítí, které ukazují až devět variant DPH, ministerstvo financí nezpochybnilo. Jsou ale podle něj účelové a obsahují i extrémní modelové příklady.
Situaci provozovatelům restaurací, jichž se novinka týká, pak ještě komplikoval omezený provoz restaurací a hospod v důsledku koronavirové epidemie.
Prohlédněte si fotogalerii: