Klesající příjmy Yahoo zachraňuje Čína

Yahoo

Yahoo

pav
Internetový gigant Yahoo bojuje se stále nižšími příjmy z reklamy. Přesto za druhé čtvrtletí dokázal vydělat 331 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o 46 procent. Děkovat za to může čínskému webu Alibaba.

Přestože zisky Yahoo rostou, firma nemůže mít moc důvodů k radosti. Čísla totiž zvyšují zahraniční investice a z nich pak nejvíc čínský web Alibaba, asijská obdoba elektronické aukční síně eBay. Ten spolu s japonským vyhledávačem Yahoo Japan vydělal internetové firmě více než všechny americké operace dohromady. Je evidentní, že na americké půdě Yahoo prohrává s konkurenčním Googlem a Facebookem.

Jak zmiňuje BBC, firma teď musí co nejdřív zabojovat o větší podíl na inzertním trhu. Podíl Yahoo na online reklamě by měl letos klesnout na mizivá 3,1 procenta. Velké naděje vkládají investoři do osoby generální ředitelky Marissy Mayer, která přišla z konkurenčního Googlu. Za první rok jejího působení se Yahoo zaměřilo na nové služby. Firma nakoupila 17 nových akvizic, mezi nimi například populární blog Tumblr.

Firma Yahoo je aktuálně zmiňována také v kauze Národní bezpečnostní agentury, kterou rozvířil Edward Snowden. Yahoo však odmítá, že by se podílelo na špehování dobrovolně. Před pěti lety kvůli tomu podalo na americkou vládu žalobu. Nyní si firma vymohla zveřejnění příslušných soudních dokumentů, které mají očistit její jméno.