Koncept Toyota S-FR je vlastně GT86 v ještě menším balení

Koncept Toyota S-FR

Koncept Toyota S-FR

Koncept Toyota S-FR
Koncept Toyota S-FR
2
Fotogalerie
Design necelé čtyři metry dlouhého kupé připomíná nedávný „facelift“ Toyoty GT86 pro japonský trh. Toyota zatím nespecifikuje, co má koncept S-FR pod kapotou.

Pokud vám přijde kupé Toyota GT86 příliš velké a těžké, ale pořád chcete klasickou zadokolku, počkejte si na produkční verzi konceptu Toyota S-FR. Ten se ukáže na autosalonu v Tokiu a i když automobilka výrobu nepotvrdila, vypadá auto docela nadějne a uvěřitelně.

Design necelé čtyři metry dlouhého kupé připomíná nedávný „facelift“ Toyoty GT86 pro japonský trh, který se jmenoval GT86 Style Cb. Na rozdíl od legendárních aut Kei je tohle „velké“ auto, dokonce se do něj vejdou i čtyři lidé. No, je pravda, že Japonci měli vždycky o optimálním prostoru pro čtyři dospělé trochu jinou představu než my…

Toyota zatím nespecifikuje, co má koncept S-FR pod kapotou, ale podle všeho ho pohání čtyřválec 1,5 l o výkonu 96 kW (130 koní). Na zadní kola pak výkon posílá šestistupňový manuál a vůz o hmotnosti menší jedné tuny má nezávislé zavěšení všech kol.

Výroba kompaktní zadokolky by byla možná i díky tomu, že Toyota nyní spolupracuje s Mazdou. Například příští generace GT86 má využívat platformu Mazdy MX-5. Zajímavé také je, že Toyota údajně najala mistra rally Tommiho Mäkinena, aby pomáhal s vývojem a laděním jízdních vlastností.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz