God of War dobyl počítače | Recenze | E15.cz

Recenze: God of War dobyl počítače

Marek Schwarzmann

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

V pátek vydané pokračování herní ságy o bohu války Kratovi lze považovat za velmi úspěšné, ba přímo velkolepé. Pravda, port hry původně exkluzivní pro PlayStation 4 a 5 na PC trval vývojářům Sony necelé čtyři roky, takže času na vyladění všeho měli více než dost. To, co však hráči na „platformě všech platforem“ dostali, je z hlediska vizuálu, výkonu a odladěnosti nejlepší ze všech konzolových portů.  

Ostatně podle serveru PC Gamer i zájem hráčů o „nejočekávanější“ hru roku (a to uplynuly teprve dva týdny od nového roku!) tomu nasvědčuje: jen v průběhu prvních 24 hodin si God of War v herním obchodě Steam spustilo takřka šedesát tisíc hráčů.

Vzhledem k tomu, že hra vyšla také v obchodu Epic Games, který ovšem nezveřejňuje tak detailní statistiky, lze spekulovat o počtu hráčů v prvním dni blížícím se stovce tisíc. A to je na téměř čtyři roky starou hru s příběhem, jehož detaily byly již dávno herními médii proprány, impozantní výkon.

Technologické inovace jsou znát

God of War hráčům na PC přináší oproti původní konzolové verzi řadu grafických vylepšení a technologií firmy Nvidia. Třeba DLSS, tedy zvyšování výkonu počtu zobrazených snímků za sekundu pomocí umělé inteligence, dává hře fantastickou plynulost, kterou ocení zvláště majitelé starších grafických karet GeForce RTX nebo nové nižší 30XX řady.

Ten tam je tedy 30 FPS lock (vynucená vertikální synchronizace snímků – pozn. red.) ve 4K známý z PS4, hráči nyní mohou s „věčně naštvaným tatíkem“ Kratem pobíhat údolími Dálného severu, kde se příběh odehrává, a kochat se ve zmíněném rozlišení více než stovkou snímků za sekundu (hráno na RTX 3080 FE).

Při ultragrafickém nastavení je to zážitek výjimečný, pohlcující a v čase nastupující karantény klidně simulující kratší dovolenou – obzvláště, má-li člověk rád panoramata nejen Midgardu, ale třeba také Alfheimu a Jötunheimu.

Video se připravuje ...
Trailer God of War

Bez klopýtnutí

Vývojáři titul pro PC převedli skvěle, hráč tak podle autorových zkušeností nemá šanci potkat jediný glitch, tearing či potíže s kontinuitou propočtu Ray Tracingu, která se občas děla třeba u loňských Guardians of The Galaxy. V God of War je dokonce zakomponována technologie Nvidia Reflex, která by měla hráčům usnadnit a urychlit reagování v bojových situacích, do nichž se bůh války Kratos nepřekvapivě stále dostává.

Tentokráte šlape po palcích bohům severu, kam se uchýlil poté, co v předchozích sériích udělal rychlý konec s celým řeckým Pantheonem. Jako parťáka mu tvůrci hry napsali syna, kterého zplodil se svojí druhou ženou Feyou, a Kratos tak má šanci složit reparát z rodičovství, ve kterém v předchozích dílech selhal, když svoji první ženu a dceru vlastnoručně zabil.

Slibný trend

God of War na PC působí po měsících mrzkých a nekvalitních vydání PC herních titulů – vzpomeňme si na loňský Battlefield, Necromundu či Trilogii GTA, a pak na ně raději pro dobro zdravé mysli zapomeňme – jako zjevení, které může do budoucna otřást celým systémem her publikovaných exkluzivně jen pro konzole. Ukazuje totiž, co vše jsou programátoři a vývojáři schopni ze současného nejnovějšího hardwaru vyždímat. To hovoří v celkem silný neprospěch PS5.

Dočkají se tak počítačoví hráči dalších portů? Věřím že ano. Ostatně předloňské vydání Horizon Zero Dawn se stalo první vlaštovkou, od té doby mezitím na PC zamířily i jiné dříve na PS držené „exkluzivní“ herní pecky, přepracované a vylepšené, jako jsou Heavy Rain či Detroit: Become Human, které rovněž sklidily uznání a vyvolaly hráčský zájem.

Plešatý a vousatý Kratos ve velkém stylu rozkopl již pootevřené vstupní dveře na PC i pro ostatní herní tituly z PlayStation dokořán. Snad je obchodní manažeři po něm nezavřou.

Hra: God of War, PC verze
Hodnocení – 90 %

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newslettery