Kurýři služby DámeJídlo.cz budou jezdit i pro jiné e-shopy

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Aspen PR

Rozvozová služba DámeJídlo.cz bude vozit také pokrmy, které si lidé objednají přímo v restauracích. Připravuje také dodávání balíčků z e-shopů.

Sotva rok po převzetí služby DámeJídlo.cz globálním hráčem Delivery Hero se v tuzemské společnosti chystá zásadní změna v logistice. Kurýry vyčlení do samostatné firmy. Nově budou jezdit také s jídlem, pro které si lidé zavolají přímo do restaurace. Navíc budou doručovat rovněž balíčky z e-shopů.

„Otevíráme naší logistickou platformu pro jakoukoli objednávku z jakékoli restaurace,“ řekl deníku E15 šéf firmy Lukáš Uhl. V Česku sice Dáme Jídlo konkurenci moc nemá, například ve Velké Británii se ale jeho sesterská firma nebrání jezdění i pro soupeře. Právě na britském trhu je tento model zatím nejdál. „Potenciál rozvážet z restaurací všechny objednávky je trh, který je čtyřikrát až pětkrát větší než Dáme Jídlo,“ těší se manažer na nový byznys.

Potenciál rozvážet z restaurací všechny objednávky je trh, který je čtyřikrát až pětkrát větší než Dáme Jídlo

Dáme Jídlo se otevře rovněž rozvozu balíčků pro internetové obchodníky, například s drobným elektrem nebo módou. Prvním městem pro start služby bude Praha, vedle metropole se nabízí ještě Brno. Jména e-shopů, s nimiž jedná, šéf rozvozu zatím neprozradil. V tomto případě spustí pilotní projekt v Česku. Dosavadní šéf Dáme Jídlo Uhl, který povýšil do centrály skupiny v Berlíně, ovšem připravuje start podobného modelu pro internetové obchodníky také v cizině.
První na ráně je Německo, Polsko a Velká Británie.

Již nyní však kurýři z Dáme Jídlo jezdí pro e-shop s potravinami Rohlík.cz. S ním ho pojí „otcové zakladatelé“, tedy internetový byznysmen Tomáš Čupr a skupiny Miton a Enern. Po prodeji rozvážkové služby z restaurací ale Rohlík pracuje na zcela nové logistické platformě nezávislé na Dáme Jídlo. To v současnosti rozveze měsíčně kolem dvou set tisíc objednávek.
Meziročně je to přibližně dvojnásobný nárůst.

Globálně zaměřená skupina Delivery Hero spolu s Dáme Jídlo spolkla i menšího konkurenta Jídlo Teď. Pro první jmenovanou to prakticky znamenalo vymazání konkurence. Na trhu působí ještě společnost Eurobest Delivery. „Zaměřujeme se ale na jiný typ objednávek, s Dáme Jídlo se překrýváme jen částečně,“ sdělil majitel firmy Tomáš Rykl. Jeho společnost prý měsíčně odbaví řádově tisíce požadavků.

ilustrační fotoilustrační foto|E15

Lukáš Uhl: Nasypeme miliony do reklamy

Vůbec poprvé bude služba DámeJídlo.cz investovat do televizní reklamy. Je to součástí strategie na posílení tržní pozice, říká šéf firmy Lukáš Uhl, který odchází do německé centrály mateřské Delivery Hero řídit logistiku.

Už jste jednou nohou v Berlíně?

Od půlky srpna sedím na dvou židlích. Nového šéfa místo mě, který nastoupí od 1. ledna, jsme však již našli.

Kdo bude vaším nástupcem?

Interně jsem ho již představil. Zatím ale od něj ještě nemám zelenou to říkat veřejně.

Zhruba rok máte nového vlastníka. Co se od té doby ve firmě změnilo?

Největší změny se týkají snadnějšího přístupu ke zkušenostem z větších trhů. V marketingu má Delivery Hero hlubší expertizu, než jsme měli my. Například reklamě mimo internet jsme nerozuměli téměř vůbec. Máme rovněž snazší přístup k financování. Celkový chod firmy ale probíhá stejně jako dřív.

Jaká je pozice Dáme Jídlo v celé světové skupině Delivery Hero?

Určitě patříme mezi ty lepší. Když teď jezdím po světě a nastavuji logistiku, v podstatě kopíruji náš model. Co jsme vytvořili, není vůbec špatné. Zatímco v marketingu se máme co učit, v logistice a v zákaznické podpoře jsme na špici.

Jste spokojen s výkony?

Každý měsíc jsme teď zhruba o patnáct tisíc objednávek výš než ten předchozí. V říjnu jsme díky rozjezdu na Slovensku rostli ještě rychleji. Roli hrálo také využívání třetích stran při rozvozu. Týká se to menších měst, kde jsme nechtěli zakládat vlastní přepravu a majitel restaurace současně nemá svůj rozvoz.

Kdy se přehoupnete do zisku?

Se ztrátou v současnosti počítáme. Samotný provoz máme dávno zaplacený, na jeho úrovni jsme profitabilní. Týká se to i udržovacího nebo středně velkého marketingu. Z tržeb však už nedokážeme pokrýt nadstandardní marketing typu různých voucherů. Díky marketingovým investicím ale růstovou křivku stále ještě akcelerujeme. Zisková EBITDA marže v byznysu našeho typu je totiž velmi závislá na velikosti. Firma naší velikosti je schopná se dostat s touto marží třeba na dvacet procent. Avšak když bude společnost dvojnásobná, bude mít čtyřicetiprocentní marži. A myslím, že Dáme Jídlo může být třikrát tak velká firma než teď. Navíc na účtu však stále máme přes milion eur.

Budete tedy dál sypat do inzerce?

Od ledna bychom měli být s reklamou v televizi. S Berlínem jsme se na tom již dohodli a dostali jsme na to specifické financování. Plánujeme, že na tuto reklamu dáme kolem šedesáti tisíc eur měsíčně po dobu několika měsíců.