Lamborghini představí svůj vůz typu SUV

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo Zdroj: Autorevue.cz

Italský výrobce luxusních sportovních automobilů Lamborghini má v plánu napodobit úspěch vozu Porsche Cayenne a přijít se svým vlastním modelem sportovně-užitkového vozu typu SUV. Sdělily to dnes agentuře Reuters dva informované zdroje.

Podle nich má firma, kterou vlastní německá skupina Volkswagen, předvést koncept vozu v dubnu na automobilové výstavě v Pekingu a s jeho uvedením na trh počítá v roce 2016.

Výrobce nízkých „superaut“, které jsou podle firemní reklamy „k silnici blíž“, by tak měl auto, které bude od silnice naopak nejdál. Lamborghini sice riskuje, že si odcizí fanoušky svého posledního modelu Aventador z uhlíkových vláken za 7,8 milionu korun, nechce si ale nechat utéct dynamický růst na trhu luxusních vozů s pohonem čtyř kol.

„SUV by mohlo být super, muselo by ale být nejrychlejší na planetě a vypadat extrémně,“ řekl k těmto informacím Andrew Romanowski, šéf největšího světového klubu vlastníků vozů Lamborghini v Los Angeles. „Pokud by vypadalo jako obyčejné BMW X5, pak by to byla zrada. Lidi by to hrozně rozhořčilo,“ dodal. Zdůraznil také nutnost zachovat výjimečnost značky. „Co by bylo zvláštního na tom mít Lamborghini, kdyby bylo vidět u každé druhé pumpy?“ řekl Romanowski.

Předběžné plány vývoje svého modelu SUV už loni oznámila další luxusní značka skupiny Volkswagen, britská Bentley. Minulý měsíc představil své první SUV italský konkurent „Lamba“, společnost Maserati ze skupiny Fiat. Její model Kubang se bude vyrábět v Detroitu, kde má Fiat k dispozici provozy převzaté americké automobilky Chrytler.

„Porsche k velkému překvapení autoprůmyslu dokázala, že to funguje, a teď se tam (do segmentu luxusních SUV) tlačí všichni,“ řekl ředitel výzkumu německé firmy IHS Automotive Christoph Stürmer.

Cayenne se stala pro Porsche od uvedení na trh před zhruba desetiletím nejprodávanějším modelem. Vozů za 121.000 eur (tři miliony korun) ve verzi Turbo se loni prodalo 59.000. IHS Automotive předpovídá, že do roku 2015 se prodej v nejluxusnějším segmentu SUV zvýší v západní Evropě o 20 procent, v USA o 30 procent a v Číně o plných 50 procent.

Volkswagen by měl o projektech SUV značek Bentley a Lamborghini rozhodnout během několika měsíců. Nové modely obou výrobců by měly motory a některé další díly společné s modely VW, Audi a Porsche.

Značka Lamborghini, která je od roku 2009 ztrátová, loni zvýšila prodej o 23 procent na 1602 vozů. V segmentu terénních vozů firma působila už v letech 1986 až 1993, kdy prodávala v malých sériích model LM002, s designem odvozeným od vojenských vozidel a známý tehdy pod přezdívkou „Rambo Lambo“.