Letoun odstartoval v úterý v 5:22 SELČ z madridského letiště Barajas. Pilotoval ho švýcarský psychiatr a vzduchoplavec Bertrand Piccard, který stojí za celým projektem solárního letadla. Marockou hranici stroj překonal v úterý v 16:45 SELČ a do Rabatu dorazil dnes v 0:29 SELČ.
První fázi letu podnikl letoun před necelými dvěma týdny, kdy odstartoval ze švýcarského kantonu Vaud a přistál na madridském mezinárodním letišti Barajas. Trasa byla dlouhá 1200 kilometrů, tedy o stovku méně než dnes. Let trval švýcarskému pilotovi Andrému Borschbergovi přes 17 hodin.
V roce 2014 chtějí oba piloti bez kapky paliva obletět zeměkouli. Jejich záměrem je dokázat, že existuje alternativa hlučných a „špinavých“ letounů i na dlouhých trasách. Oblet Země s vylepšeným typem letadla na solární pohon má trvat tři až pět dní.
Sestřih z letu do Maroka
Solar Impulse je prvním letounem, jenž je schopen letět bez paliva ve dne i v noci, protože nese celkem 200 čtverečních metrů fotovoltaických článků. Stroj je přes 20 metrů dlouhý, rozpětí křídel 63,4 metru je však srovnatelné například s velkým dopravním letadlem Airbus A340. Váží přitom pouze 1,6 tuny, tedy tolik co běžný osobní automobil. Zkonstruování letadla trvalo sedm let.
Prototyp letounu byl představen v roce 2010 a loni absolvoval svůj první mezinárodní let ze Švýcarska do Bruselu.