„DinoPark je prvním krokem ve změně zaměření nákupního centra Liberec Plaza. Bezpochyby dojde ke zvýšení stávající návštěvnosti, která se pohybuje na pěti milionech návštěvníků ročně, a zvýší atraktivitu našeho nákupního centra jak pro maloobchodníky, tak návštěvníky. Plánujeme zaměřit se na zábavu, relaxaci, vzdělávání, sport a zdraví a krásu. DinoPark je prvním a velmi důležitým krokem v plánované přeměně,“ doplňuje Meger.
Podle poradenské společnosti Jones Lang LaSalle (JLL) společnost Plaza Centers objevila mezeru na trhu v Libereckém kraji. „Cílem je vytvořit širší a zcela odlišnou nabídku od již fungujících nákupních center, která nemá v regionu konkurenci a dosáhnout za hranice České republiky až do sousedních regionů Polska a Německa,” míní Filip Kolmer, senior konzultant oddělení maloobchodu JLL.
JLL v posledních letech pozoruje trend, kdy zábava a služby v nákupních centrech v západní Evropě získávají na oblibě a návštěvníci je začínají vnímat jako centrum, kde nechtějí pouze nakupovat, ale zároveň jako místo, kde chtějí strávit více času s rodinou a přáteli. „Liberec Plaza se může stát prvním moderním konceptem tohoto typu v České republice,” soudí Kolmer.
West Media provozuje čtyři venkovní DinoParky v České republice a jeden na Slovensku. „Liberec je prvním městem, kde jsme postavili zcela krytý DinoPark. Na ploše o rozloze 6000 m2 jsme vytvořili jedinečný koncept, který nelze srovnávat s ničím, na čem jsem se doposud podíleli,“ vysvětluje Jiří Machálek z West Media. Přes 50 dinosaurů
Největším modelem celé výstavy je osmnáctimetrový Diploducus, který se brodí v bahnitém jezeru. Nejzajímavějším exponátem je kostra Tyrannosaura rex, která může být ovládána návštěvníky a umožní jim pozorovat svět jeho očima.