Luna de Marte oslovuje nízkou cenou a originalitou

Retro styl. Aktuální kolekce španělské značky Luna de
Marte se nese ve znamení krajek, květin a vzorů z šedesátých let

Retro styl. Aktuální kolekce španělské značky Luna de Marte se nese ve znamení krajek, květin a vzorů z šedesátých let Zdroj: Marta Matencio a Marc Bordons

Retro styl. Aktuální kolekce španělské
značky Luna de Marte se nese ve znamení krajek, květin a vzorů z šedesátých let
Retro styl. Aktuální kolekce španělské
značky Luna de Marte se nese ve znamení krajek, květin a vzorů z šedesátých let
Saskia a Marta. Mladá návrhářská dvojice z Barcelony
ve svých modelech s úspěchem recykluje oblečení z druhé ruky
4
Fotogalerie
Krize se dotkla také módního průmyslu. Ne vždy však v negativním smyslu slova. Spousta značek zaznamenala pokles zisků, jiní designéři se však nechali nastalou situací inspirovat a zakomponovali do své práce řadu neotřelých myšlenek. Mezi takové patří španělský koncept Luna de Marte.

Značka Luna de Marte vznikla před rokem a půl ve španělské Barceloně. Dvě kamarádky, Saskia L. Miró a Marta Matencio, se chtěly podělit o svou vášeň – retro módu. Rády nakupovaly na trzích či v second handech a oblečení dál dotvářely či kombinovaly. Jelikož obě studovaly umělecká řemesla – Saskia módní návrhářství a Marta fotografii, snily o uplatnění svých uměleckých ambicí.

„Vzpomínám si, že jsme ležely s Martou na posteli a chtěly jsme vytvořit něco speciálního. Bylo to jednoduché, náš pokoj byl plný krabic se zajímavým oblečením, které jsme milovaly, ale neměly jsme dostatek prostoru, abychom si mohly nechat vše, co jsme chtěly,“ prozrazuje Saskia o začátcích. Pár kousků oblečení prodaly a s překvapením zjistily, že se jejich tvorba lidem velice líbí. Přidaly tak i šperky a doplňky jako jsou klobouky, tašky, peněženky a brýle.

Recyklací oblečení dal koncept Luna de Marte vzniknout neotřelým kouskům za příjemné ceny. „Rádi bychom, aby každý měl pěkné oblečení, takže udržujeme nízké ceny. Chceme, aby Luna de Marte byla známá pro naše vlastní návrhy, ale i pro výběr ze second hand oblečení, které je osobité, a přesto cenově dostupné,“ doplňuje Marta.

A právě cena a originalita je recept na úspěch tohoto módního dua. V domovském Španělsku, zmítaném ekonomickými problémy, se Luna de Marte stala oblíbená během prvních pár měsíců a díky internetu (přesněji Facebooku) se jejich pověst rozšiřuje pomalu i dál do Evropy. A tak se potvrzuje, že krize otevírá bránu k úspěchu těm, kteří se chopí příležitosti a zkusí dělat věci jinak.

Autorka je spolupracovnicí redakce