Manifesto Market opouští Florenc. V příštím roce ho návštěvníci najdou na novém místě
Manifesto změní s koncem tohoto roku polohu své první gastronomické zóny. Z podmostí na pražské Florenci se pop-up market přesune na nové místo, které nabídne návštěvníkům úchvatné výhledy na Prahu. Tým sestavený zakladatelem projektu architektem Martinem Barrym vytvoří nový prostor s využitím stávajícího vybavení a mobiliáře, který bude po ukončení projektu na Florenci zrenovován. V budoucnu se ale návštěvníci mohou těšit na designovou proměnu.
„Nové místo, kam směřujeme, vlastně leží všem pod nosem a na očích, projede kolem možná i sto tisíc aut každý den. Takže si myslím, že by nikoho moc nenapadlo si s ním spojit takový druh využití. Ale mě ano, a proto na tom intenzivně pracujeme. Máme dohodu o mlčenlivosti, takže nemohu být přesnější, ale předpokládám, že bychom mohli lokalitu odhalit počátkem roku,“ říká Martin Barry.
Nový projekt bude vznikat v několika fázích. V prvních třech letech se bude nové místo testovat a koncept i design gastronomické tržnice se budou v mnoha aspektech podobat Manifestu na Florenci. Pokud se nová lokalita osvědčí, začne tým, jemuž velí Petr Němec, přetvářet design podle návrhu architektky Sary Gomes. Nová pop-up zóna bude kombinovat venkovní i vnitřní prostory, nově nabídne také koktejlovou terasu.
Manifesto opustí Florenc po třech letech fungování. „Přerostli jsme možnosti, které tento pozemek má, a čím dál více jsme naráželi na limity, hlavně infrastrukturní,“ vysvětlil hlavní důvod odchodu Barry. Lokalita Florence se navíc začíná výrazně proměňovat. Mimo výstavby projektu Masaryčka developerské skupiny Penta začne v nadcházejících letech také rekonstrukce Masarykova nádraží, která by provoz food hubu více komplikovala.
Kromě přesunu Manifesta z Florence směřují další plány Martina Barryho pro příští rok za hranice. Jeho tým v současnosti pracuje na designu dalších food hubů, pro které již vybral bližší lokality. „Dvě místa jsou v Belgii, jedno v Německu a tři v USA. Příští rok je mým cílem první z nich v Evropě otevřít, nejspíše v návaznosti na přemístění Florence,“ popsal své plány zakladatel projektu. V letošním roce Manifesto získalo na plánované expanze celkem dva miliony eur.
V české metropoli se gastronomické zóny pod značkou Manifesto zatím nacházejí na dvou adresách, kromě Florence také na Smíchově. Koncept je založen na přetvoření nevyužívaných území ve městě na prostor pro gastronomii a kulturu. Značka Manifesta by se mohla v budoucnu rozšířit i do další pražské destinace. „Martin Barry se zajímá o budoucí plány města se Staroměstskou tržnicí a již vyjádřil zájem o to ucházet se v tendru o provoz,“ dodává vedoucí značky a komunikace Radka Ondráčková.