Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz G 500 4x4

Mercedes-Benz G 500 4x4

Mercedes-Benz G 500 4x4
Mercedes-Benz G 500 4x4
2
Fotogalerie
Poté, co Mercedes oznámil konec výroby G63 AMG 6x6, přichází jeho menší sourozenec. V mnohém si jsou obě auta podobná, ale nové G 500 má pouze dvě nápravy. A navíc už tahle novinka dostala nový benzinový osmiválec, který se představil spolu se sportovním AMG GT.

G 500 4×42 používá stejné nápravy, jaké mělo 6×6, na karoserii najdete karbonové díly, nárazník z G63/65 AMG a v interiéru očekávejte výbavu z programu Designo. Nový osmiválec nabízí objem čtyř litrů, dvojité přeplňování a přímý vstřik paliva. V Géčku dává řidiči k dispozici 310 kW (422 k), další technické detaily týkající se dynamiky automobilka zatím nezveřejnila. Nicméně motor samozřejmě plní normu Euro 6.

Podvozek G 500 4×42 nabídne světlou výšku 450 mm, což je pro jízdu v terénu příslib hodně zajímavých vlastností. Nájezdový úhel vpředu je 52°, vzadu 54° a přechodový úhel má 47°. Zároveň se můžete těšit na možnost projet metr hluboký brod. Verze, které budou jezdit po silnici, dostanou disky o velikosti 22“ s pneumatikami 325/55 R22. K dispozici ale jsou také terénní pláště nasazené na osmnáctipalcových kolech.

Nové Géčko samozřejmě používá stálý pohon všech kol a redukci, stejně jako jsou k dispozici uzávěrky všech tří diferenciálů. U každého kola navíc najdeme dvě pružiny a dva tlumiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastavitelný tlumič. Řidič si tak může vybrat mezi sportovním nebo komfortním nastavením podvozku.

Mercedes ještě neučinil definitivní rozhodnutí o tom, zda a případně kdy odstartuje sériovou výrobu tohoto speciálu. Vše údajně závisí na tom, jaké budou reakce na tento téměř sériový výstavní exemplář. Vzhledem k úspěchu 6×6 si ale troufneme tvrdit, že o sériové výrobě této verze není pochyb a že je jen otázkou času, kdy Mercedes začne 4×42 prodávat.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz