Mercedes loni dosáhl rekordních prodejů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Autorevue.cz

Německá automobilka Merdcedes-Benz loni prodala více vozů, než kdykoli předtím ve své historii. S více než 1,26 vozů se jí předchozí rekord z roku 2007 podařilo překonat o osm procent. Přispěl k tomu zájem zákazníků v Číně a dalších zemích BRIC, překvapivě dobře se ale mercedesy prodávaly i v USA.

Obzvláště silný byl konec roku, v prosinci stouply prodeje o 15,1 procenta. Rok 2011 byl rekordní i pro celou divizi osobních automobilů koncernu Daimler. Ta kromě Mercedesu zahrnuje i značky Smart a Maybach, loni celkově posílila o 7,7 procenta.

Mercedesu se daří především na trzích zemí BRIC, tedy v Brazílii, Rusku, Indii a Číně. Loňské prodeje v Číně překonaly rok 2010 o více než 30 procent, v Rusku se prodalo dokonce o 47,3 procenta aut více než předloni. S 193 tisíci prodanými vozy se Čína na celkových prodejích Mercedesu podílela téměř jednou pětinou. Podobné úspěchy v těchto zemích ale slaví i další luxusní značky. Například prodeje Audi loni v Číně stouply o 37 procent.

Zájem zákazníků rostl i na dalších asijských trzích. Na Tchaj-wanu se prodalo téměř o třetinu více vozů. O 7,1 procenta více mercedesů se prodalo navzdory březnovému zemětřesení a vlně tsunami v Japonsku.

Nejvíce mercedesů se ale tradičně prodá v Německu. Letos tomu bylo stejně, prodeje zde ale mírně poklesly. Na pozici druhého největšího trhu značky se po několikaleté přestávce vrátily Spojené státy.

Prodeje luxusních limuzín značky Maybach překonaly 200 kusů a byly lepší, než v uplynulých dvou letech. Osud značky je ale již zpečetěn. Šéf Daimleru Dieter Zetsche v listopadu prohlásil, že automobilka do dvou let končí. „Debatovali jsme o tom, která cesta má v luxusním segmentu největší šanci na úspěch. A dospěli jsme k jasnému přesvědčení, že šance Mercedesu na odbyt je větší než v případě Maybachu,“ vysvětlil pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.