Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak vydělat v těžkých časech

Více k tématu

Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Dalibor Žák

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná.

Automobilka Mercedes-Benz představila obrněnou verzi luxusní limuzíny S600 Maybach, která splňuje stupeň balistické ochrany VR10. Konstrukce auta odolá i útoku z útočných pušek, například z oblíbené AK 47. Maybach splňuje také direktivu ERV 2010, která zase předepisuje vysoký standard ochrany před útokem například granátem nebo jinou náloží.

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná. Mercedes ani nezveřejňuje metodiku zkoušení balistické ochrany. Základem pancéřování jsou speciální ocelové a kevlarové pláty, auto si vlastně veze svojí neprůstřelnou vestu.

Pokud jde o ochranu před náložemi, Mercedes se soustředil nejen na útok hozeným granátem nebo výbušninou, která exploduje vedle vozidla, ale i na situaci, kdy auto najede na minu. Jistě, každá ochrana má svá omezení a úplně nezničitelný Maybach nebude. Nicméně cestujícím poskytuje slušnou šanci na přežití.

Možná si říkáte, k čemu takové pancéřování je, ale na světě jsou místa, kde dochází k větší mele než u nás ráno před výprodejem u Kauflandu. Jako diktátor v nějaké středoafrické zemi byste jistě ocenili možnost hulákat na své poddané ze standardně dodávaného amplionu, aniž byste museli vystupovat ze svého luxusního vozu mezi tu lůzu.

Mercedes tají hmotnost obrněné limuzíny S600 Maybach Guard, ale pokud odhadujete něco okolo 3,5 tuny, nebudete daleko od pravdy. Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 530 koní a točivém momentu 830 Nm tak bude mít s pancéřovanou limuzínou trochu více práce. Maximální rychlost vozu je omezena na 210 km/h kvůli životnosti speciálních zesílených pneumatik.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz

Autor: Dalibor Žák
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!