Mercedes představí produkční E300 Hybrid již v Detroitu | E15.cz

Mercedes představí produkční E300 Hybrid již v Detroitu

Mercedes-Benz E300
Mercedes-Benz E300
• 
ZDROJ: Autorevue.cz

Jiří Duchoň, Autorevue.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Automobilka Mercedes-Benz finišuje vývoj diesel-elektrického provedení své střední řady E-Class.

Značka Mercedes-Benz dokončuje přípravy na zahájení sériové produkce svého vůbec prvního relativně dostupného hybridu s plným označením Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid. Jeho produkční provedení se nejširší veřejnosti ukáže již za několik dní, tedy na lednovém autosalonu v Detroitu.

Novinka navazuje na starší sedan Mercedes-Benz S400 Hybrid a SUV Mercedes-Benz ML450 Hybrid, oproti nim však nabídne vznětový motor namísto zážehové. E300 BlueTec Hybrid měl být původně prvním hybridem s „dieselem“, ale tento titul mu nakonec uniknul jak na poli běžných hybridů (Peugeot 3008 Hybrid4), tak i u plug-in hybridů (Volvo V60 Hybrid).

Mercedes-Benz E300 Autor: Autorevue.cz

Model Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid bude opatřen známým vznětovým čtyřválcem s objemem 2 143 ccm, přeplňováním, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm, jemuž má asistovat elektromotor o výkonu 27 koní (20 kW) a točivém momentu 250 Nm. Elektromotor je vestavěn v přední části automatické převodovky a napájen je li-ionovým akumulátorem 0,8 kWh, jenž vozu umožní při rychlostech do 55 km/h krátkodobou jízdu na čistě elektrický pohon.

Z 0 na 100 km/h Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid podle posledních informací zrychlí za 7,5 s a dosáhne rychlosti 241 km/h, přičemž zapůsobit by měla hlavně hodnota průměrných emisí CO2 ve výši 109 g/km. Někdo by mohl namítnout, že konkurenční BMW 5 ActiveHybrid produkuje „plných“ 149 g/km, ale ruku na srdce: BMW je, podobně jako třeba rekordman Infiniti M35h, zaměřeno spíše na jízdní výkony než hospodárnost za každou cenu…

Mercedes-Benz E300 Autor: Autorevue.cz

První deisel-elektrický Mercedes má díky použití soustavy start/stop, rekuperaci brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a dalším prvkům vykazovat průměrnou spotřebu jen 4,2 l/100 km, což je o nějakých 1,2 l/100 km méně než u standardního sedanu E250 CDI se stejným vznětovým motorem.

Na svém detroitském stánku Mercedes-Benz kromě verze Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid vystaví také odvozenou variantu Mercedes-Benz E400 Hybrid se zážehovým motorem, určenou ovšem výhradně pro severoamerické trhy, kde nafta zatím stále nemá tak dobrý zvuk jako v Evropě.

Zážehový šestiválec 3,5 V6 je doplněn stejným elektromotorem jako vznětové provedení. Podle americké metodiky (jež je obecně považována za přísnější než ta evropská) má E400 Hybrid v průměru spotřebovat 7,26 l/100 km.

Autor: Jiří Duchoň, Autorevue.cz

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video