Mercedes třídy A má po faceliftu. Vrcholné AMG teď nabízí 381 koní
Změny designu jsou klasické. Mercedes upravil nárazníky, masku chladiče a do vzhledu auta promluví také nová diodová světla, která jsou dostupná za příplatek. Ve standardu je má pouze A45 AMG. V interiéru najdeme nové barvy, lepší materiály, upravený přístrojový štít a multimediální systém vylepšený například o Android Auto nebo CarPlay.
Co se motorů týká, nejzajímavější změnu jsme už zmínili. A45 AMG, které do teď nabízelo parametry 265 kW (360 k) a 450 Nm posílilo na 280 kW (381 k) a 475 Nm. V praxi to znamená zrychlení sprintu z nuly na stovku o 0,4 s a tedy schopnost zdolat tuto disciplínu už za 4,2 s. Na téma spotřeby ale slibují oficiální údaje stále 6,9 l/100 km.
Není zcela bez zajímavosti, že si k A45 AMG můžete pořídit ještě navíc paket AMG Dynamic Plus, který přidá na přední nápravu klasický mechanický samosvorný diferenciál. Stejně tak lze pořídit sportovní odpružení nabízející možnost výběru jednoho ze dvou režimů. Facelift se u AMG dotkl také převodovky, která má kratší třetí a sedmý rychlostní stupeň.
Pravým opakem AMG je základní A160 osazené benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 75 kW (102 k). Nejúspornějším motorem v nabídce je A180d BlueEfficiency Edition, které používá naftový motor o objemu 1,5 litru. Jeho maximum činí 80 kW (109 k) a spotřebovat by mělo pouze 3,5 l/100 km.
Naftový čtyřválec skrývající se pod zkratkou A220d posílil o 7 koní na aktuálních 177 k (130 kW), stejný rozdíl se týká také benzinového A250 Sport, které se posunulo z původních 211 koní na 218 koní (155 kW). Tato verze pak dostala také novou manuální převodovku a funkci Launch Control pro automat.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz