Mercedes vsadil na informace

Comand Online

Comand Online

Miliony řidičů vozů značky Mercedes budou moci využívat informační servis, který bude pro německou automobilku Daimler AG zajišťovat tisková společnost dapd Group se sídlem v Berlíně a Mnichově. Technické zajištění přenosu zpravodajství do vozidel bude mít na starosti mnichovská společnost Airmotion, která je rovněž součástí dapd Media Holding AG.

Automobilka podepsala s agenturou dlouhodobou smlouvu a rozhodla se vybavit miliony automobilů novou funkcí příjmu zpráv. Produkt s názvem „News on Board“ nabídne řidičům a spolujezdci možnost čtení aktuálních zpráv a fotografií z oblasti politiky, ekonomiky, sportu a zábavy na displeji automobilu.

Agentura již uzavřela dlouhodobou smlouvu s organizacemi ve 22 zemích a chystá se nabídnout zpravodajství ve 28 jazycích. Kromě české mutace nebude chybět ani korejština nebo vlámština. Podle obchodního ředitele Přemysla Cenkla z ČTK půjde přibližně o 60 zpráv a fotografií za den v celkem deseti tematických kanálech. Právě ČTK bude zodpovědná za obsah zpráv v češtině.

„Nejsou to jen vydavatelství a mediální domy, které se snaží využít sbližování mezi digitálními a mobilní službami pro rozvoj nových obchodních příležitostí. Tiskové agentury to musí dělat taky,“ podotkl generální ředitel dapd Media Holding AG Martin Vorderwülbecke.

Automobily Mercedes-Benz mají od loňského roku vestavěný multimediální systém Comand Online, s přístupem na internet. Nová aplikace bude využívat k informování uživatelů automobilu právě toto rozhraní, na kterém bude zobrazovat zprávy ve formě headlinů, dílčích headlinů, podrobných textů i souvisejících fotografií.

Mezi klienty společnosti dapd Media Holding AG patří většina německých deníků, včetně časopisů, on-line médií a televizních i rozhlasových společností. V červenci 2011 holding převzal francouzskou agenturu SIPA Press a letos v dubnu on-line francouzskou zpravodajskou agenturu Diora News.