Metropol mění program. Chce přitáhnout diváky

Nové občanské sdružení našlo recept na zkvalitnění programu kina Metropol.

Vedení posledního městského kinosálu, olomouckého kina Metropol, se hodlá poprat s konkurencí multiplexu a zlepšit dosavadní smutnou návštěvnost. „Chceme se zaměřit na konkrétní cílové skupiny, ne dělat program pro všechny a v důsledku pro nikoho,“ tvrdí programová ředitelka občanského sdružení Olomoucká kina Veronika Klusáková.

Co je potřeba s nabídkou Metropolu udělat, aby se do něj vrátili diváci?

Zásadní věc je pro mě kontakt s publikem. Chceme pro různé typy diváků vytvořit pravidelné programové sekce. Aby třeba milovníci české klasiky věděli, že každý týden v daný den je v kině snímek právě pro ně.

Jak může Metropol bojovat s konkurencí multikina?

Rozhodli jsme se zaměřit čistě na artovou produkci. Jde nám o to, abychom se programově nebili se CineStarem. Budeme si z nabídky vybírat filmy, které do multiplexů nejdou, a pokud tam jdou, tak tam nenajdou publikum.

Jaké programové cykly tedy plánujete?

Začátek týdne bude určený filmům, kterým přezdíváme artové trháky. Tedy filmy s výrazným autorským rukopisem, ale určené pro širší publikum, například snímky Larse von Triera. Středu chceme věnovat současným českým filmům, od čtvrtka do soboty by pak měl program patřit novinkám v artové produkci, tak, aby olomoučtí diváci měli možnost vidět tyto snímky v premiéře. O víkendu bude místo pro českou a světovou klasiku. V plánu jsou také žánrové měsíce, například měsíc s hororem.

Co nefilmové aktivity, jako třeba přenosy kulturních akcí?

Na příští rok tak třeba chystáme Noc s Oscary, což je v zahraničí běžná záležitost. Lidé ve spacácích sledují vyhlašování Oscarů a diskutují o oceněných. Chceme taky zachovat úspěšnou tradici přímých přenosů z Metropolitní opery v New Yorku.