Metropol mění program. Chce přitáhnout diváky | E15.cz

Metropol mění program. Chce přitáhnout diváky

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Nové občanské sdružení našlo recept na zkvalitnění programu kina Metropol.

Vedení posledního městského kinosálu, olomouckého kina Metropol, se hodlá poprat s konkurencí multiplexu a zlepšit dosavadní smutnou návštěvnost. „Chceme se zaměřit na konkrétní cílové skupiny, ne dělat program pro všechny a v důsledku pro nikoho,“ tvrdí programová ředitelka občanského sdružení Olomoucká kina Veronika Klusáková.

Co je potřeba s nabídkou Metropolu udělat, aby se do něj vrátili diváci?

Zásadní věc je pro mě kontakt s publikem. Chceme pro různé typy diváků vytvořit pravidelné programové sekce. Aby třeba milovníci české klasiky věděli, že každý týden v daný den je v kině snímek právě pro ně.

Jak může Metropol bojovat s konkurencí multikina?

Rozhodli jsme se zaměřit čistě na artovou produkci. Jde nám o to, abychom se programově nebili se CineStarem. Budeme si z nabídky vybírat filmy, které do multiplexů nejdou, a pokud tam jdou, tak tam nenajdou publikum.

Jaké programové cykly tedy plánujete?

Začátek týdne bude určený filmům, kterým přezdíváme artové trháky. Tedy filmy s výrazným autorským rukopisem, ale určené pro širší publikum, například snímky Larse von Triera. Středu chceme věnovat současným českým filmům, od čtvrtka do soboty by pak měl program patřit novinkám v artové produkci, tak, aby olomoučtí diváci měli možnost vidět tyto snímky v premiéře. O víkendu bude místo pro českou a světovou klasiku. V plánu jsou také žánrové měsíce, například měsíc s hororem.

Co nefilmové aktivity, jako třeba přenosy kulturních akcí?

Na příští rok tak třeba chystáme Noc s Oscary, což je v zahraničí běžná záležitost. Lidé ve spacácích sledují vyhlašování Oscarů a diskutují o oceněných. Chceme taky zachovat úspěšnou tradici přímých přenosů z Metropolitní opery v New Yorku.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video