Na trhu s daty o byznysu se přeskupují síly. Web Daty pohltí Firmo

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Pokud na vašem PC běží SETI@home, mají data patrně původ v radioteleskopu Arecibo v Portoriku
data
hard disk, počítače, data
Big data
GoodData
6
Fotogalerie

Zahraničním společnostem vydělávajícím v Česku na firemních datech šlape na paty lokální konkurence. Dvě tuzemské firmy v branži spojují síly.

 

Zakladatel internetových služeb jako LunchTime.cz nebo předchůdce současného DámeJídlo.cz Adam Kurzok prodal web na sledování firemních informací Daty.cz. Projekt se stane součástí jiné podobné služby Firmo.cz. Ta eviduje a analyzuje data z veřejných zdrojů typu obchodního nebo dlužnického rejstříku o více než třech milionech subjektů z byznysu.

Daty už s Firmo od začátku roku sdílelo část databáze. „Po delší spolupráci jsme se rozhodli, že vývoj jediného webu bude mít větší význam a uživatelům poskytne vyšší přidanou hodnotu,“ sdělil Kurzok.

Zakladatel Daty Kurzok bude mít ve společném projektu na starosti korporátní klienty. Díky transakci se společností Firmo získal rovněž opci na její akcie.

„Spojením projektů se chceme posunout blíže k našemu cíli stát se lídrem v oblasti informací o firmách a podnikatelích. Udělali jsme první krok a od ledna chystáme velké věci,“ uvedl majitel Firmo.cz Petr Dohnal.

Ambicí služby je na tuzemském trhu šlapat na paty lídrovi trhu, kterým je švédská korporace Bisnode. Její konsolidované tržby činí v tuzemsku kolem čtyř set milionů korun. Rovněž další velká firma CRIF – Czech Credit Bureau, která žije z dat českých podniků, pochází z ciziny, konkrétně z Itálie. Ročně utrží přes 150 milionů korun. Celková velikost trhu se odhaduje na osm set milionů až jednu miliardu korun.

V posledních letech ale velkým zahraničním skupinám začali ukrajovat z byznysu české společnosti. Firmo vzniklo v roce 2014 a od té doby získalo informace o více než třech milionech subjektů z byznysu. Z ryze českých podniků je v branži vidět rovněž Imper CZ byznysmena Tomáše Bergera. V případě firemních údajů provozuje projekt Merk.cz.