Za zahraničí je na žebříčku nejvýše japonská Toyota na 11. pozici, zároveň je to první automobilová značka v žebříčku. Za ní následuje další značka aut Mercedes.
Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.
Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.
Pořadí deseti nejcennějších světových značek
Pořadí | Značka | Hodnota značky (v miliardách dolarů) |
---|---|---|
1. | Coca-Cola | 71,861 |
2. | IBM | 69,905 |
3. | Microsoft | 59,087 |
4. | 55,317 | |
5. | GE | 42,808 |
6. | McDonald's | 35,593 |
7. | Intel | 35,217 |
8. | Apple | 33,492 |
9. | Disney | 29,018 |
10. | HP | 28,479 |