Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: reuters

Společnost Interbrand uveřejnila výsledky svého průzkumu a z nich vyplynulo, že nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické značky vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států.

Za zahraničí je na žebříčku nejvýše japonská Toyota na 11. pozici, zároveň je to první automobilová značka v žebříčku. Za ní následuje další značka aut Mercedes.

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Pořadí deseti nejcennějších světových značek

Pořadí Značka Hodnota značky
(v miliardách dolarů)
1. Coca-Cola 71,861
2. IBM 69,905
3. Microsoft 59,087
4. Google 55,317
5. GE 42,808
6. McDonald's 35,593
7. Intel 35,217
8. Apple 33,492
9. Disney 29,018
10. HP 28,479