Nová služba Facebooku přilákala internetové podsvětí. V nabídce byly drogy, zbraně i děti

facebook

facebook Zdroj: CTK

Facebook Marketplace
Facebook Marketplace
Facebook Marketplace
Facebook Marketplace
Facebook Marketplace
38
Fotogalerie

Start služby Marketplace Facebooku nevyšel. Jen několik hodin po spuštění se v nabídce nového online bazaru objevily nabídky drog, zbraní, ohrožených druhů zvířat i dětí. Facebook se za nežádoucí obsah Marketplace omluvil a slíbil rychlou nápravu.

Nová služba odstartovala začátkem tohoto týdne ve čtyřech zemích světa - v USA, Austrálii, ve Velké Británii a na Novém Zélandu. Uživatelům stačilo jen zveřejnit fotografii, popis a cenu předmětu, který chtějí prodat. Do platby neměl provozovatel sociální sítě vůbec zasahovat. 

Dítě za 111 dolarů

Technická chyba ale Facebooku zabránila nabídky jakkoliv autorizovat. Jen pár hodin po spuštění se tak na internetu objevily nabídky na prodej drog, zbraní či ohrožených druhů zvířat.

Jak uvádí server TechTimes, zájemci si na Marketplace mohli koupit například pistoli za 20 dolarů (cca 480 korun), ale i mládě ježka za 50 dolarů (cca 2400 korun) nebo dítě za 111 dolarů (asi 2600 korun). Některé nabídky byly recese, řada z nich ale byla míněna vážně. 

Facebook: Obsah budou uživatelé nahlašovat sami

Dočasná odstávka Marketplace a následná omluva na sebe nenechaly čekat. "Pracujeme na řešení problému, abychom zajistili správné fungování naší nové služby. Za vzniklý problém se omlouváme," uvedla v prohlášení produktová ředitelka Facebooku Mary Kuová. Do budoucna by se měl Facebook spoléhat na samotné uživatele, že budou nežádoucí obsah nahlašovat sami, jako to dělají u nevhodných příspěvků.

Marketplace má fungovat na podobném principu jako eBay nebo Amazon. Díky facebookovým profilům však odpadá anonymita prodávajících i nakupujících, což ocenili také odborníci. "Díky propojení s Facebook Messengerem si nedomlouváte obchod s anonymním člověkem. Facebook si za jednotlivé transakce neplánuje účtovat žádné poplatky, což mu dává zásadní výhodu před konkurencí," upozornil například Adam Kurzok z investiční společnosti Incoming Ventures.

Facebook spustil vlastní prodejní platformu proto, že lidé čím dál více využívají sociální síť k prodejím a nákupům. Facebookové skupiny zaměřené na prodej a nákup navštíví každý měsíc více než 450 milionů uživatelé, uvedla společnost.