Nové Porsche 911 R stojí přes 5 120 000 korun

Porsche 911 R

Porsche 911 R

Porsche 911 R
Porsche 911 R
2
Fotogalerie
Porsche si opět naúčtuje více peněz za to, že vám toho dá méně. Nová 911 R stojí více než 911 Turbo a zhruba stejně jako GT3 RS.

Specialita v podobě Porsche 911 R (navazuje na tradici homologačního spaciálu z roku 1967) by rozhodně neměla zapadnout, což se jí v tom shonu kolem letošního autosalonu v Ženevě možná trochu povedlo. Porsche teď ale zveřejnilo další fotografie, videa, podrobnější informace a také cenu.

Už víme, že čtyřlitrový plochý atmosférický šestiválec má nejvyšší výkon 368 kW (500 k) v 8500 ot./min. a pro nejvyšší točivý moment 460 Nm musíte motor roztočit až na 6250 ot./min. Z 0 na 100 km/h akceleruje 911 R za 3,8 sekundy, rozjede se na 323 km/h a podle Porsche má kombinovanou spotřebu 13,3 litru na 100 km.

Ačkoli Porsche mluvilo o nejpurističtější 911, omezilo se jen na odstranění klimatizace a rádia. Tyto položky si ovšem můžete v katalogu zaškrtnout. V základu totiž dostanete i adaptivní podvozek a stabilizační systém PSM, který lze ale úplně vypnout. Bez stabilizace dnes už sériové auto v EU prodávat stejně ani nesmíte. Ovšem puristé by se určitě obešli i bez automatických meziplynů při podřazování. Zajímavostí je možnost objednat si k motoru pevný setrvačník místo dvouhmotového.

O zpomalení se starají karbon-keramické brzdy PCCB. Vpředu mají jejich kotouče průměr 410 mm, vzadu 390 mm. Porsche 911 R jezdí standardně na dvacítkách, vpředu obouvá pneumatiky o šířce 245 mm, vzadu pak masivních 305 mm. Pokud máte o jeden z 991 kusů zájem, připravte si minimálně 189 544 eur (5 120 000 korun). A rychle, prý už jich zbývá jen pár.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz