Nový Renault Grand Scénic je oficiálně tady, i se sedmi sedadly

Nový Renault Grand Scénic

Nový Renault Grand Scénic

Nový Renault Grand Scénic
Nový Renault Grand Scénic
2
Fotogalerie
Nová generace Renaultu Scénic byla k vidění na letošním autosalonu v Ženevě. Ke klasickému provedení teď přibyla také verze Grand, která je ještě o kus praktičtější.

Klíčovou výhodou je o 24 centimetrů větší délka a zavazadlový prostor zvětšený o 40 litrů. Celkem tedy Grand Scénic nabízí 718-866 litrů, v závislosti na pozici posuvných sedadel ve druhé řadě. V nabídce bude také sedmimístné provedení, jak se ale přítomnost dalších dvou sedadel odrazí na objemu zavazadelníku, to si Renault zatím nechává pro sebe.

Jejich sklopení každopádně obstaráte buď přes dotykový displej, nebo přímo ze zavazadlového prostoru. Ve středové konzole dále nechybí úložný prostor o objemu 13 litrů pro nejrůznější drobnosti.

Interiér se v ničem zásadním neliší od menšího sourozence, takže i tady najdete dotykový displej s úhlopříčkou 8,7 palce orientovaný na výšku, multimediální a navigační systém R-Link 2 nebo systém volby jízdních režimů MultiSense.

Z bezpečnostních a asistenčních systémů stojí za zmínku adaptivní tempomat, detekce únavy, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kontrola mrtvého úhlu nebo couvací kamera.

Co se týče pohonných jednotek, ze zážehových budou na výběr motory s výkonem 85 kW (115 koní), nebo 95 kW (130 koní), přičemž jsou oba kombinované s manuální převodovkou.

Nabídku vznětových jednotek otevírá čtyřválec naladěný na 81 kW (110 koní) s manuální, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tento motor bude v nabídce i ve verzi Hybrid Assist vybavený malým elektromotorem, který by měl snížit spotřebu zejména ve městě.

Na výběr bude dále vznětový motor s výkonem 96 kW (130 koní) s manuální převodovkou, vrcholem se stane šestnáctistovka naladěná na 118 kW (160 koní) kombinovaná s dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC.

Prodej by měl být zahájen ještě letos, bližší informace bychom se měli dozvědět velmi brzy, samozřejmě společně s českými cenami.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz