Nový Superb se začne vyrábět v červnu, k zákazníkům dorazí vzápětí

Příď vozu je výraznější, s širší maskou chladiče i zcela nově tvarovanými předními světlomety.

Příď vozu je výraznější, s širší maskou chladiče i zcela nově tvarovanými předními světlomety. Zdroj: Skoda Auto

Obě karosářské varianty potvrzují modelu Superb pozici vlajkové lodi značky.
Nový design mají zadní svítilny - pro značku typický tvar písmene C je dnes ještě výraznější.
Dva trojúhelníkové segmenty na zádi jsou dalším nezaměnitelným znakem nového designu značky Škoda
4
Fotogalerie
Výroba modernizované Škody Superb se rozběhne koncem června, kdy se dostanou i první vozy k zákazníkům. Letošní produkce by se měla pohybovat kolem loňských 110 tisíc vyrobených vozů.

Škoda nový Superb představila před zahájením autosalonu v Šanghaji v Číně, kde se loni prodalo 40 procent všech superbů. Svým designem se zařadí vedle modelů Rapid, třetí generace Octavie a městského vozu Citigo. „Osm náběhů modelových novinek za jediný rok - to tu ještě nebylo. S přepracovanými modely Superb zahajujeme jen několik týdnů po představení nové generace modelu Škoda Octavia další stupeň naší modelové ofenzívy,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

„Jsme optimisty a očekáváme, že omlazený Superb, ale samozřejmě i nová Octavia, nový Rapid a vůbec celá naše atraktivní modelová paleta nám poskytnou silný základ pro pokračování pozitivního vývoje naší značky i v letošním roce,“ vedl Vahland. Loni Škoda prodala rekordních 939 200 aut.

Příď vozu dostala výraznější podobu s širší maskou chladiče a novým tvarováním předních světlometů ve stylu již představených modelů Rapid a Octavia. Nová je i kapota s logem automobilky, nárazník s mlhovkami a přední blatníky. Poprvé se v řadě Superb objevují bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení. Také záď obou variant, tedy sedan i kombi, je přepracovaná, novou podobu mají zadní svítilny.

Nové jsou volanty i potahové látky v interiéru, nechybí parkovací asistent druhé generace nebo zjednodušená obsluha unikátního konceptu zádě TwinDoor. V levých zadních dveřích je umístěný deštník.

Motory v novém modelu by měly být podle automobilky až o pětinu úspornější, k čemuž přispívá mimo jiné technologie start-stop s rekuperací brzdné energie. Nejúspornější provedení Superb GreenLine spotřebuje 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. Změny se dotkly i nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 dodávaný s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW bude spolupracovat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Objem zavazadlového prostoru je 595 litrů a u verze Superb Combi 633 litrů, což je stejné, jako u dosavadního modelu. Po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste na 1700, respektive 1865 litrů. Druhá generace Superbu prochází faceliftem po pěti letech od uvedení na trh. První Superb Škoda uvedla v roce 2001.

Petr Pečenka: Prodejci Škody mají v Česku hustší síť než záchranka