Nový územní plán středních Čech řeší mimo jiné okruh kolem Prahy
V současnosti jsou už jasně vymezené plány ohledně rozšíření Pražského okruhu. V případě severní části bude okruh sloužit i jako obchvat Kralup nad Vltavou. Jde o návrh probraný i s ministrem dopravy na nedávném jednání, kdy Středočeský kraj do územního plánu vyznačil trasu čtyřproudé komunikace spojující ruzyňské letiště s teplickou dálnicí a odtud propojující i dálnici hradeckou a dále povede jako obchvat Říčan na D1. V plánu je řešena také trasa rychlodráhy do Kladna včetně propojení s Ruzyňským letištěm. Územní plán řeší v nových obytných zónách také výrazný poměr zeleně. Důraz klade nejen na veřejnou zeleň, ale deklaruje i vznik zelených prstenců okolo měst.
Před vedením severozápadní části obchvatu hlavního města přes Středočeský kraj v minulosti varoval Rathův předchůdce a nynější ministr zemědělství Petr Bendl (ODS). Podporoval naopak trasu přes Suchdol. Rath řekl, že své plány nedávno představil Dobešovi, který proti nim údajně nic nenamítal. Odpůrci severnějšího vedení okruhu v minulosti tvrdili, že tato varianta by znamenala odsunutí výstavby. Okruh kolem Prahy má spojit ruzyňské letiště s teplickou a hradeckou dálnicí a dále vést jako obchvat Říčan až k dálnici D1. „Je to úplná novinka, nic takového ve starém územním plánu nebylo,“ uvedl hejtman David Rath.
Cílem je podle něj zejména dosáhnout toho, aby lidé při cestě z jedné strany kraje na druhou nemuseli projíždět metropolí. „Jet přes Prahu je pomalu jako vydat se přes Saharu. Je to obdobně nevyzpytatelné a můžete při tom samozřejmě i zahynout. Protože pražská doprava je z hlediska času jako černá díra,“ poznamenal Rath.