Ačkoliv se může zdát, že vánoční šílenství přichází každým rokem dříve a dříve, start sezony adventních kalendářů si rok co rok drží své pevné datum a ani se nehne – což je celkem div, když kalendáře se 48 políčky by se daly prodávat i dvakrát tak draho. Pokud má přitom někdo pocit, že se ho nic takového jako adventní vylupování políček už dávno netýká, je nejspíše na omylu.
Současná nabídka na trhu dokazuje, že adventní kalendáře jsou tu opravdu pro každého. Fenomén adventních kalendářů vznikl v podstatě náhodou na počátku 20. století v Mnichově a následně se rozšířil do celého křesťanského světa. Původně jej tvořily pouze různé biblické výjevy, ty však děti dostatečně neuspokojovaly, a tak přišla na svět populární čokoládová verze.
Marketéři však nemohli opomenout ani silnou skupinu dospělých zákazníků. Vždyť i ti se přece nemohou dočkat Vánoc – nebo alespoň toho, až bude po nich. Jejich požadavky na obsah kalendáře přitom nejsou o nic zdrženlivější než ty dětské. Dnes už jsou tak k dostání kalendáře s kosmetikou, šperky, ponožkami, nářadím, pochoutkami pro psy, knížkami či dokonce nástrahami na ryby. Další typ kalendářů by se pak už dal přirovnat spíše k 24fázovému tréninkovému plánu na vánoční obžerství.
Sýrový, vepřový, chilli, proteinový, brambůrkový nebo koláčkový kalendář, to je jen malý výčet toho, co vše je aktuálně na trhu k dostání. Jenže ani to nestačí. Zákazník si dnes také může vybrat, zda chce každý prosincový den degustovat nový druh vína, piva nebo třeba whisky, tequily či ginu. Pro tento typ kalendářů se už dokonce vžila lidová přezdívka krabice poslední záchrany.
Dospěláci se k ní uchylují nejčastěji v žalu z neumytých oken a nevyškrtaných dárkových seznamů. Kdo si však chce letos opravdu užít ty avizované svátky klidu a míru, měl by si urychleně pořídit letenku do Kanady. Na tamním trhu je už totiž k dostání i speciální kalendář marihuanový. A podle zpráv z médií jde, i přes varování lékařů, přímo na dračku.