OBRAZEM: Rozvoj železnice v Libanonu zastavila válka i špatná ekonomika

Pozůstatky libanonské železnice

Pozůstatky libanonské železnice Zdroj: Profimedia

Pozůstatky libanonské železnice
Pozůstatky libanonské železnice
Pozůstatky libanonské železnice
Pozůstatky libanonské železnice
Pozůstatky libanonské železnice
37 Fotogalerie
pab

Železnice začala být v Libanonu budována v devadesátých letech devatenáctého století jako francouzský projekt v rámci Osmanské říše. Na svém vrcholu měřila železniční trať asi 408 kilometrů.

Občanská válka v sedmdesátých letech minulého století ale způsobila úpadek v mnoha oblastech včetně železniční dopravy. Poslední trasy pak skončily z ekonomických důvodů v devadesátých letech.

Libanonská ekonomika je ohrožována nestabilitou, jak vnitřní, tak i vnější. Kolem patnácti procent obyvatel zaměstnává zemědělství. Pěstuje se vinná réva, rajčata, olivy či citrusy. Během války se rozvinulo pěstování opia a marihuany. Chová se především drůbež, méně už kozy či ovce. Těží se stavební hmoty. Většina energie pochází ze spalování ropy. Vyrábí se cement, oděvy a šperky.

Podívejte se na opuštěné pozůstatky železnice: