OBRAZEM: Rozvoj železnice v Libanonu zastavila válka i špatná ekonomika
Železnice začala být v Libanonu budována v devadesátých letech devatenáctého století jako francouzský projekt v rámci Osmanské říše. Na svém vrcholu měřila železniční trať asi 408 kilometrů.
Občanská válka v sedmdesátých letech minulého století ale způsobila úpadek v mnoha oblastech včetně železniční dopravy. Poslední trasy pak skončily z ekonomických důvodů v devadesátých letech.
Libanonská ekonomika je ohrožována nestabilitou, jak vnitřní, tak i vnější. Kolem patnácti procent obyvatel zaměstnává zemědělství. Pěstuje se vinná réva, rajčata, olivy či citrusy. Během války se rozvinulo pěstování opia a marihuany. Chová se především drůbež, méně už kozy či ovce. Těží se stavební hmoty. Většina energie pochází ze spalování ropy. Vyrábí se cement, oděvy a šperky.
Podívejte se na opuštěné pozůstatky železnice: