„Jako globální automobilová společnost potřebuje GM silnou pozici v Evropě, a to z hlediska designu a vývoje i z hlediska produkce a prodeje,“ řekl Akerson novinářům v ústředí automobilky Opel v německém Rüsselsheimu. „Opel je klíčem k našemu úspěchu a má plnou podporu mateřské společnosti,“ dodal. Snažil se tak rozptýlit spekulace o prodeji Opelu, které se opakovaně objevují v médiích. Automobilka GM nicméně hodlá na konci příštího roku uzavřít závod divize Opel v německém městě Bochum. Jeho zaměstnanci minulý měsíc odmítli restrukturalizační plán, kterým firma podmiňovala zachování části pracovních míst v továrně.
GM letos počítá s mírným snížením ztrát v Evropě. Loni se provozní ztráta evropských aktivit GM zvýšila na 1,8 miliardy dolarů (36 miliard korun) ze 700 milionů dolarů v roce 2011. Firma byla loni v Evropě ztrátová již třináctý rok za sebou. Se ziskem na evropském trhu počítá až v polovině tohoto desetiletí.
Správní rada GM se dnes sešla v Rüsselsheimu, aby posoudila pokrok v plánu na obrat v hospodaření divize Opel a potíže, se kterými se potýká evropský automobilový průmysl. Ve čtvrtek se Akerson setká s německou kancléřkou Angelou Merkelovou.
Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a GM chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Opel již v rámci restrukturalizace uzavřel továrnu v belgických Antverpách.