Otevřeli jsme okruh dřív, než ho Bárta zarazil, žertoval Klaus

Politici v pondělí ráno oficiálně otevřeli novou část Pražského okruhu. Neteklo šampaňské, nejedl se kaviár. Slavilo se s čočkou a džusem.

Třiadvacet kilometrů mezi dálnicemi D1 a D5 nově propojí západ a východ republiky. Z Barrandova a Jižní spojky by měly zmizet kolony kamionů.

Otevření okruhu podle všeho nezhatí ani technické potíže na lochkovském mostě, o nichž se v posledních dnech mluvilo a které prověřilo několik nezávislých studií.

Jedna z nejdůležitějších dopravních staveb posledních let se dnes odpoledne otevře pro veřejnost.

Ještě předtím než na ni vjedou první auta, na ní přestřihli pásku prezident Václav Klaus, ministr dopravy Vít Bárta a pražský primátor Pavel Bém.

Drahý dárek

Ten jediný ze tří mužů jen chválil. Současné vedení města i Topolánkovu vládu, během jejíhož úřadování se začal okruh stavět.

„Pražané dostali nádherný dárek. Okruh odvede z Prahy těžkou kamionovou dopravu, která do města prostě nepatří,“ pronesl Bém.

To prezident Klaus se radoval o něco méně. Nejprve zažertoval na účet ministra Bárty, který se snaží o razantní škrty v rozpočtu svého resortu. „Jsem rád, že jsme stihli otevřít stavbu dřív, než ji pan ministr stačil zarazit,“ řekl s nadsázkou Klaus.

Ihned však Bártovy úsporné snahy ocenil a dodal, že nová část okruhu mohla být méně okázalá a nemusela přijít na osmnáct miliard.

Kaviár? Kdepak, čočka

Ministerstvo dopravy trvá na tom, že další podobné stavby postaví levněji.

„Doufám, že v následujících letech budeme otevírat nové komunikace častěji a budou o poznání levnější,“ dodal Bárta.

Aby dokázal, že svůj záměr šetřit myslí vážně, pozval všechny hosty na čočku s párkem a džus.