Třiadvacet kilometrů mezi dálnicemi D1 a D5 nově propojí západ a východ republiky. Z Barrandova a Jižní spojky by měly zmizet kolony kamionů.
Otevření okruhu podle všeho nezhatí ani technické potíže na lochkovském mostě, o nichž se v posledních dnech mluvilo a které prověřilo několik nezávislých studií.
Jedna z nejdůležitějších dopravních staveb posledních let se dnes odpoledne otevře pro veřejnost.
Ještě předtím než na ni vjedou první auta, na ní přestřihli pásku prezident Václav Klaus, ministr dopravy Vít Bárta a pražský primátor Pavel Bém.
Drahý dárek
Ten jediný ze tří mužů jen chválil. Současné vedení města i Topolánkovu vládu, během jejíhož úřadování se začal okruh stavět.
„Pražané dostali nádherný dárek. Okruh odvede z Prahy těžkou kamionovou dopravu, která do města prostě nepatří,“ pronesl Bém.
To prezident Klaus se radoval o něco méně. Nejprve zažertoval na účet ministra Bárty, který se snaží o razantní škrty v rozpočtu svého resortu. „Jsem rád, že jsme stihli otevřít stavbu dřív, než ji pan ministr stačil zarazit,“ řekl s nadsázkou Klaus.
Ihned však Bártovy úsporné snahy ocenil a dodal, že nová část okruhu mohla být méně okázalá a nemusela přijít na osmnáct miliard.
Kaviár? Kdepak, čočka
Ministerstvo dopravy trvá na tom, že další podobné stavby postaví levněji.
„Doufám, že v následujících letech budeme otevírat nové komunikace častěji a budou o poznání levnější,“ dodal Bárta.
Aby dokázal, že svůj záměr šetřit myslí vážně, pozval všechny hosty na čočku s párkem a džus.