Plastové trendy. Do módního průmyslu proniká nový materiál
Už na jaře lze očekávat útok plastových svršků i doplňků na obchodní řetězce s konfekcí.
Známé rčení praví, že pro krásu se musí trpět. Zda je aktuální trend okupující kolekce vlivných módních domů jako Chanel, Valentino nebo Gucci vhodným příkladem pro toto tvrzení, zůstává otázkou. Plastová móda je buď milovaná, nebo nenáviděná a mnoho lidí by pravděpodobně váhalo nad tím, zda ji označit za krásnou. A to, jestli v ní člověk vážně trpí, si pak bude moci ověřit každý sám, nejspíše už letošní jaro, kdy se dá očekávat útok plastových svršků i doplňků na konfekční obchodní řetězce.
S čistě transparentními plastovými kozačkami svět poprvé šokoval rapper a módní návrhář Kanye West. Ten vsadil na kouzlo své ženy Kim Kardashian, které stačilo extravagantní boty jen jednou „vyvenčit“, aby pobláznila celý módní svět. Transparentní i jiné plastové akcenty poté na svých módních přehlídkách představila řada módních značek, a jak už bývá zvykem, trend začíná z přehlídek prosakovat i do ulic.
Ti, kteří si zatím netroufají na celoprůhledné boty, kalhoty či kabát, mají na výběr také z méně provokativních doplňků, jako je klobouk nebo taška. Plastová móda má svá zjevná pozitiva, ať už jde o odolnost vůči nepřízni počasí či o snadné čištění. Nevýhody se naopak pojí s pohodlím nebo prodyš- ností materiálu. Jedno však na celé věci nějak nesedí. Proč právě tento trend v době, kdy se módní průmysl začíná pomalu, ale jistě ubírat směrem k udržitelnosti a využívání ekologických materiálů? Co znamená tento podivný zvrat?
Plastová móda podle některých tvůrců refl ektuje moderní dobu. Každý den je lidstvo obklopeno plasty, život, který částečně prožívá ve virtuálním světě, je také svým způsobem umělý. Pro jednoho tak může být plastová móda oslavou zítřka, druhý ji používá jako ochranu před tím, co jej v budoucnu čeká.