Platební brána Piano našla investora. Stěhuje se do Vídně

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Anna Vackova, E15

Původně slovenská společnost Piano Media, provozovatel platební brány Piano, kterou využívají slovenská, polská, či slovinská média, získala nový kapitál. Peníze přitečou z rakouských fondů AWS Gründerfonds a 3TS Cisco Growth Fund. Piano se kvůli jejich investici přestěhuje z Bratislavy do Vídně.

„Investice z AWS Gründerfonds a 3TS Capital Partners nám umožní rozšířit naše operace v Rakousku, Německu a Švýcarsku,“ uvedl Peter Richards, vedoucí oddělení mezinárodních operací Piano Media.

Pro společnost to znamená nutnost přestěhovat své sídlo z Bratislavy do Vídně. Podle komunikačního šéfa Piano Media Davida Brauchliho se firma přesune k západním sousedům i kvůli tomu, že cílí také na rakouský, německý a švýcarský mediální trh. „Vede nás k tomu úspěch, který se nám povedl s magazínem Newsweek v Německu,“ řekl pro E15.cz Brauchli.

Piano pečuje o německý Newsweek

Americký týdeník Newsweek s více než sedmdesátiletou historií před rokem a půl oznámil konec své tištěné verze. Od loňského ledna vychází pouze v internetové podobě. Novou šanci dostane díky novému majiteli – IBT Media. Vydavatelství spouští prodej tištěné verze i předplatné internetového obsahu.

Právě na něm vydělávají Slováci z Piano Media. Starají se o placený obsah německé verze listu. „Newsweek si zvolil technologii společnosti Piano zejména pro její spolehlivost při řízení identity a uživatelský komfort,“ řekl tehdy o Piano Media Etienne Uzac, generální ředitel společnosti IBT Media.

Piano provozuje taky národní systémy platebních bran ve Slovinsku a Polsku. Vyloučená není ani expanze do České republiky. „Jsme v kontaktu s českými vydavateli. Neočekáváme však, že kontrakty podepíšeme v krátké době,“ dodal David Brauchli.

Na Slovensku jen zlomek příjmu

Slovenská média přesto zinkasovala ze systému zpoplatnění internetového obsahu Piano za tři roky jeho fungování částku, která odpovídá jen zlomku příjmů vydavatelů z otištěné reklamy. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila společnost Piano Media. Piano má přes dvacet tisíc stálých zákazníků.

Od spuštění projektu na jaře roku 2011 Piano vybralo na předplatném 1,1 milionu eur, což je přibližně 30 milionů korun, tedy v průměru zhruba 840 tisíc korun měsíčně. Z inkasované částky média dostala více než 771 tisíc eur, což je 21,2 milionu korun. Podle pravidel Piana si provozovatel systému ponechá 30 procent předplatného, zbytek si rozdělí zapojené portály.