Pojistěte si nový mobil i notebook proti krádeži

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Sedmicka

Všichni známe někoho, komu ukradli mobilní telefon, autorádio. Spoustě z nás také třeba spadl mobil na dlažbu nebo jste si na notebook vylili kávu. Ve většině případů je odcizená věc v nenávratnu a poškozená věc neopravitelná a jsme nuceni si zakoupit nový výrobek. Na tuto situaci docela pružně reagují ve vzájemné spolupráci prodejci elektroniky i pojišťovny.

Například prodejní síť Datart ve spolupráci s Českou pojišťovnou nabízí docela široký rozsah pojištění (digitální fotoaparáty – kompakty, digitální zrcadlovky, digitální kamery, mobilní telefony, netbooky, notebooky, navigace, herní konzole, přenosné DVD, MP3 přehrávače, tablety, autorádia a černé skříňky).

Tento typ pojištění je v podstatě obdobou pojištění domácnosti, s tím rozdílem, že věc nemusíte mít doma, abyste získali pojistné plnění. Pojištění je nabízeno na 3 roky, což je doba maximální. Můžete ho využít, pokud vás někdo okrade či oloupí, při náhodném poškození přístroje například pádem, při poškození dětmi nebo domácím mazlíčkem, při vniknutí cizího předmětu, přepětí, indukci a dokonce i při živelné události.

Pozor na nehlídaná parkoviště

V případě krádeže je nutné doložit protokol od policie. Aby krádež byla uznána, je podmíněna tím, že věc byla v uzamčené místnosti nebo byla umístěna v kufru auta tak, že nebyla vidět. Pokud vám bude pojištěná věc odcizena na nehlídaném parkovišti v čase 22:00-6:00, máte smůlu, na tento druh krádeže se pojištění nevztahuje. Pojištění platí po celé Evropě, v prvních dvou letech kryje nehody, na které se nevztahuje záruaka a a v posledním roce kryje i funkční vady, takže se jedná částečně i o prodlouženou záruku.

Cena pojištění na tři roky začíná na 299 korunách například za pojištění mp3, u digitálních fotoaparátů-kompaktů, mobilů či přenosných dvd přehrávačů cena začíná na 399 korunách, navyšuje se podle ceny vybraného výrobku a spoluúčast činí 10 procent ze škody.

Pokud dojde k pojistné události, stačí zavolat do České pojišťovny a tam škodu nahlásit. Podle Lucie Volákové z Datartu lze škodu nahlásit i přímo v prodejně, ale přiznává, že v současné době je rychlejší vyřízení škody po telefonátu do České pojišťovny. Zároveň Voláková slibuje, že v rámci zkvalitňování služeb Datart pracuje na zrychlení nahlášení škody z prodejny do pojišťovny

„Tato služba je velice oblíbená u výrobků, které člověk nosí stále u sebe anebo u kterých je velmi vysoké riziko náhodného poškození, například mobilní telefony, fotoaparáty, notebooky, tablety, mp3 přehrávače, televizory,“ doplňuje Voláková.

Happy Care od Electro Worldu

Ve spolupráci se společností Moderna Försäkringar, švédským pojišťovacím koncernem, nabízí podobnou službu i Electro World pod názvem Happy Care. Rozdíl proti Datartu je ten, že pojištění platí po celém světě, ale nevýhodou je, že se nevztahuje na krádež, přepadení či vloupání, ani na škody vzniklé opotřebením či nedostatečnou údržbou.

V rámci tohoto pojištění vám Electro World bezplatně opraví neúmyslně poškozený výrobek bez dodatečných nákladů pro vás, náhradní díly i práce servisu jsou placeny z pojištění. Poškozením se v Electro Worldu rozumí funkční vady či mechanické poruchy, které nejsou kryté zákonnou zárukou a dále poškození nešťastnou náhodou, nehodou, pádem, nárazem, poškození vzniklé vlhkostí či vodou (např. polití), požárem, úderem blesku či přepětím.

Amortizace se nepočítá

Pokud je věc zničena, dostanete zdarma novou (stejnou nebo parametry rovnocennou). Stejně jako v Datartu, se pojistná částka nesnižuje s amortizací výrobku, takže pojištěná hodnota je stejná jako při nákupu, ale v Electro Worldu nemáte žádnou spoluúčast.

V Electro Worldu vám pojistí nejen mobilní telefon, televizi, notebook či mp3, ale pojistit si můžete i pračku nebo ledničku. A pokud bydlíte do 50 kilometrů od prodejny, lze zajistit opravu velkých spotřebičů (nad 20 kg) u vás doma.

Cena pojištění se počítá procentuálně z ceny zboží a pokud máte vybraný konkrétní výrobek, obchodníci vám ji sdělí nezávazně třeba po telefonu. Pojištění lze uzavřít pouze při nákupu v kamenné prodejně, na dobu 2 nebo 3 let (podle vašeho výběru) a nelze prodloužit. Potřebujete-li nahlásit poškození, můžete vyplnit formulář na internetu nebo zavolat na Centrum škod do střediska Happy Care.