Přijíždí šarmantní Francouzka. Uspěje?

Peugeot 208

Peugeot 208 Zdroj: E15 Anna Vackova

Může auto vypadat jako Francouzka s dlouhýma nohama? Podle mne může. Stačí trocha fantazie. Mrkněte na novou 208. Vidíte ji tam? Já ano.

Vzpomínky na 205

Na tohle auto čekali příznivci francouzské značky netrpělivě. Peugeoty začínající číslovkou 200 byly pro automobilku vždy klíčové. A jeden z nich udělal díru do světa. Dvě stě pětka trhala prodejní rekordy, její protivníci se jí jen dívali na záda.
Zato její následovníci – modely 206 a 207 – si slávu nikdy neužili. 206 se alespoň dobře prodávala.

Čtěte také:

Peugeot 208 pro rok 2012: další snímky a informace

Auto z jiné planety

Seat na rozcestí: pomůže omlazená Ibiza?

Malé kulaté nic

Nové autíčko, které by mělo značku Peugeot vrátit opět na piedestal, je bezesporu hezčí než většina nedávno představených Peugeotů.

Pětidveřové a třídveřové verze jsou však zcela rozdílné, třídveřová má ostřejší rysy, je více sošná. Já jsem testoval verzi pětidveřovou a musím říci, že byť to auto bylo menší než jeho předchůdce (o 7 centimetrů), tak v něm bylo uvnitř daleko více místa. V klidu za sebou mohou sedět dva lidé měřící 180 centimetrů.

Peugeot 208Peugeot 208 | E15 Anna Vackova

V interiéru mě zaujal výhled z vozu. Peugeot totiž pro novou 208 připravil o poznání menší volant. Na „budíky“ je lépe vidět, jsou nad volantem, netřeba odvracet pozornost od dění na silnici. Pravdou ale je, že mi chvíli trvalo, než jsem si volant nastavil do správné polohy, abych na ně viděl. Ve finále jsem ho měl o dost níže, než jsem byl zvyklý u jiných vozů. První kilometry jsem s novým nastavením trochu zápolil, ale překvapivě brzy jsem si na něj zvykl.

Stejně rychle jsem si zvykl na lehkost, s jakou se vůz ovládal. Bylo znát, že ho konstruktéři navrhli tak, aby vyhovoval ženám, které s minulým, více maskulinním, modelem 207 Peugeot ztratil.

Peugeot 208Peugeot 208 | E15

Ohebná jako tanečnice

Nová 208 je o 100 kilogramů lehčí, než byla 207. Jak se to projevilo? Byla mrštná, mrštná… a ještě mrštná. Bavila mne. Méně už bavila ostatní řidiče. Jeden s oktávkou neunesl, že jsem ho předjel, a tak za mnou visel dobrých dvacet kilometrů. Na 208 ale neměl, nepředjel ji, byť jel dobře.

Pak jsem si uvědomil, co ho asi rozezlilo kromě toho, že mu to nandalo drobné „auto v sukních“. Testovaná 208 měla lak vyvedený ve starorůžové. Řízení bylo strmé, odpružení tužší, podvozek držel, auto se nehoupalo. Výtku mám ale k řazení. Měl jsem pocit, jako kdyby řadicí páka stále o něco „kovově drhla“. Bylo to nepříjemné. Benzinová 1,4 postačovala. Motor zvládal vše s přehledem. Vyzdvihl bych hlavně rychlé reakce. Skutečná spotřeba se příliš neodchylovala od tabulkové.

Peugeot 208Peugeot 208 | E15

Asi je příliš brzy říkat, jak nová 208 uspěje, ale rozhodně to bude mít těžší, než to měly její předchůdkyně. Konkurence je tvrdší – v roce 2001 tu bylo pouze 16 protivníků, dnes již 27.

Technické údaje

Motor: zážehový Zdvihový objem: 1397 cm3Výkon: 70 kW (95 k) Převodovka: manuální pětistupňová Provozní hmotnost: 1189 kg Rozměry: 3962 x 1739 x 1471 mm Zav. prostor: 311/1152 l Max. rychlost: 188 km/h Zrychlení 0–100 km/h: 10,5 s Komb. spotřeba: 5,6 l Zaváděcí cena: 270 000 Kč (výbava Active) Cena nejlevnějšího modelu: 235 000 Kč (1.2, Access) Konkurence: Audi A1, Citroën C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Rio, Mazda2, Opel Corsa, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift, Škoda Fabia, Toyota Yaris, Volkswagen Polo