První měsíc je trénink na závod jen hra | E15.cz

První měsíc je trénink na závod jen hra

Prvních několik týdnů si na pohyb jen zvykáme. Indiánský běh nebo běžky střídáme s cvičením v tělocvičně.

Začít trénovat a zvyknout si na zátěž není jednoduché. Zvlášť když jsme tělesnou schránku nechali několik let chátrat. První týdny přípravy proto nejsou příliš náročné.
„V lednu a první polovině února si s pohybem jenom hrajeme. Učíme tělo snášet malou zátěž a zvykat si na základní bolest,“ říká běžecký trenér Jan Rýdlo, který čtenáře Sedmičky v seriálu připravuje na dubnový pardubický půlmaraton.

V podobném duchu proto bude probíhat i následující tréninkový týden. Jednou bychom měli i přes mrazivé počasí vyrazit ven. Ať už na běžky nebo opět na indiánský běh. Střídání běhu a chůze už by ale mělo trvat šedesát minut. „Běh s chůzí střídejte po pěti minutách. Jako druhý trénink zkuste delší výjezd na běžkách nebo si zajděte opět na hodinu spinningu. Samozřejmě se před během nezapomeňte doma protáhnout a třikrát týdně chvilku posilujte,“ říká Rýdlo.

Na začátek posilování stačí tři jednoduché cviky. Kliky na ruce, leh-sedy na břicho a když si lehnete na břicho a budete současně zvedat ruce a nohy, tak budete posilovat i zádové svaly. Ze začátku každý cvik udělejte desetkrát a tyto série opakujte třikrát.

Po pomalejším začátku se do tréninku opřeli i tři redaktoři Sedmičky. Aktivní byl především fotograf Tomáš Kubelka, který si nejdříve vyzkoušel indiánský běh a podruhé vydržel klusat více než pět kilometrů. Pravidelně se navíc ráno otužuje a začal také doma posilovat. Jan Vávra si zatím troufl na tříkilometrový výklus a v tělocvičně si byl zahrát florbal. Hned ráno se minulý týden vydala dvakrát běhat Kateřina Prouzová. „Zima mi není, ale hrozně se potím,“ popsala svoje pocity kulturní redaktorka Sedmičky.

Čtvrtý tréninkový týden

1. indiánský běh – šedesátiminutové střídání chůze a běhu vždy po pěti minutách. Nezapomeňte se před i po běhání protáhnou

2. běžky (spinning) – zimní počasí využijte k delšímu výjezdu na běžky. Kdo se na ně nedostane, může místo toho vyrazit na hodinu spinningu

Začali jste trénovat také? Chcete se s námi podělit o své zkušenosti nebo se chcete na něco zeptat trenéra? Pište na adresu redakcepardubice@mf.cz

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!