Tedy kromě jediné – že to auto vůbec existuje. Něco tak ohromného, luxusního, požitkářského. Že někomu stojí za to něco tak obřího a dokonalého vyrábět. A že někomu stojí za to si to „milionové“ auto koupit. Ale to už je asi na jinou debatu…
Testovaný vůz měl pod kapotou nový motor TDV8 a ten si s autem o hmotnosti 2,8 tuny doslova pohrával. Turbodiesel uděloval vozu zrychlení z nuly na sto za 7,8 s. Na zmiňované dálnici u Drážďan se mi ručička tachometru ustálila na hodnotě 210 km/h. Přitom jsem měl průměrnou spotřebu na volné silnici kolem devíti litrů a ve městě se blížila k 13 litrům na sto kilometrů. Na jednu nádrž tak lze ujet téměř tisíc kilometrů. (Dost neuvěřitelné hodnoty na takového mastodonta.)
Když už jsem řekl, že jsem nenašel žádnou chybu, tak si mohu nyní dovolit vypustit další superlativ. Skvělý byl osmistupňový automat, který se ovládal jako u jaguarů prostřednictvím otočného kotoučku. Řadil rychle, téměř neznatelně. (Ideální pro ženy, mám nutkání říct, ale nějak si je za volantem tohoto přerostlého vozu nedovedu představit.) Kdo by si pak chtěl trochu zadovádět, pro toho byla připravena řadicí pádla pod volantem.
Ranger Rover Vogue TDV8 | Letitý off-road dostal dárek, nový, hodně živý osmiválcový turbodiesel
Jízda se odehrála v neuvěřitelném poklidu. Britský off-road se na silnici choval sebejistě: silný turbodiesel ho hnal do zatáček, vyladěný podvozek ho z nich „vytahoval“. Ani se mi nechtělo věřit, jakou „masu“ jsem v tu chvíli ovládal, prozrazovaly to snad jen nezaměnitelné pohyby mohutné karoserie.
V terénu jsem pak prožíval téměř nadpozemské pocity. Pro ten vůz nebylo nic nemožné. Dvacetipalcovými koly drtil terénní nerovnosti, brodil se vodními toky hlubokými téměř tři čtvrtě metru, zdolával svahy o sklonu až 45 stupňů.
Co se týká designu, došlo jen k nepatrným úpravám. Designéři vyladili přední nárazník a tvar světel, podařilo se jim tak „ubrat“ na velikosti vozu, ten má nyní čistší linie. Neměňte vítěznou sestavu – zní staré sportovní pravidlo. Tady to lze parafrázovat na „Neměňte vítězné tvary“. A toho se designéři Range Roveru chytře drželi.
Range Rover TDV8 Vogue | Řidič má k dispozici multifunkční volant a sedadlo s vyhříváním a chlazením
Hodně marnotratně se chovali v případě interiéru, místa je v něm stále habaděj. A oceňuji i zadní dělené dveře. Nabízejí komfortní přístup do zavazadlového prostoru.
V úvodu jsem řekl, že jsem žádnou hrubici nenašel. Ale nakonec jsem jednu přece objevil. A to dost velkou. Nikoli však při jízdě, ale při pohledu do ceníku. Základní cena byla velká, to ano, ale to nebyl ten pravý důvod k mému údivu. Tím bylo zjištění, co všechno do ní nebylo zahrnuto. Kolik bylo třeba připlatit, aby se z líbivého sebevědomého vozu s tradičními tvary stal Pan Dokonalý. (Viz níže přehled některých položek z dodatečné výbavy.)
Technické údaje
Motor: vznětový V8
Zdvihový objem: 4367 cm3
Nejvyšší výkon: 230 kW (313 k) při 4000 ot./min
Max. krouticí moment: 700 Nm při 1500-3000 ot./ min
Převodovka: automatická osmistupňová
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 2580/620 kg
Rozměry: 4972 x2034 x 1988 mm
Rozvor: 2880 mm
Max. rychlost: 210 km/h
Zrych. 0–100 km/h: 7,8 s
Komb. spotřeba: 9,4 l
Cena: 2 386 285 Kč
Z výbavy na přání: adaptivní regulace rychlosti – 54 588 Kč, zadní elektronicky regulovaný diferenciál – 21 835, čelní sklo, tepelně izolované a vyhřívané – 17 554 Kč, pět kamer umístěných vpředu a vzadu – 26 759 Kč, monitor slepého úhlu – 13 915 Kč, adaptivní xenonové světlomety 13 701 Kč, metalíza – 29 756 Kč, čtyřzónová klimatizace – 41 744 Kč)
Konkurence: Audi Q7, BMW X5, BMW X6, Mercedes-Benz GL, Mercedes-Benz M, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, Volvo XC90
Range Rover TDV8 Vogue | V interiéru dominuje ta nejkvalitnější kůže, je na sedadlech i na obložení střechy.