Renault měl do roku 2009 vlastní tým, ale po singapurské aféře prodal většinu společnosti Genii, aby se před letošní sezónou zbavil i zbývajících 25 procent. Teď dodává už jen motory, a to třem týmům: Red Bullu Racing, Renaultu a Lotusu. Příští rok se přidá Williams.
„Bylo to rozhodnutí, které nám zajistilo náklady na úrovni, které odpovídají našim možnostem,“ vysvětloval provozní ředitel automobilky Carlos Tavares pro AFP. „Renault nemá nekonečné zdroje. Toto rozhodnutí umožnilo společnosti soustředit její úsilí na srdce závodů - motory.“
Když měl Renault vlastní stáj, ročně ho stála 220 miliónů eur (2009). Teď se roční náklady automobilky na formuli 1 pohybují kolem 60 miliónů eur. A reklamu si dělá stejnou, ne-li větší. „Nevím, jestli jsme o něco přišli. Ale můžeme lépe využívat naše sportovní výsledky,“ konstatoval Tavares.
Ředitel Renaultu Sport Jean-François Caubet vidí změny ještě pozitivněji, podle něj dosáhla automobilka dvakrát až třikrát lepší návratnosti investic. „Je to tak trochu jako když byl Renault F1 mistrem světa,“ dodal.
Přitom budoucnost Renaultu ve formuli 1 byla ohrožena kvůli sporu o podobu nových motorů. Francouzi nejdříve trvali na čtyřválcích, ale nakonec souhlasili s kompromisními šestiválci. Ty pro ně zajistí dostatečnou vazbu na silniční vozy, což je pro ně velmi důležité. Teď už jim nic nebrání v dlouhodobém plánování.
„Naše účast ve formuli 1 je dlouhodobá, dokud jsou nákladové, sportovní a marketingové podmínky vyhovující. Dokud budou tyto podmínky plněny, není důvod, abychom nebyli ve formuli 1. Jsme v ní už téměř 30 let. Naši vášeň jsme už ukázali. Pokračujeme v tom každý den,“ dodal Tavares.
Autor je redaktorem serveru F1Sport.cz