Sázka na Mayerovou se Yahoo vyplatila, počet uživatelů stoupl o pětinu
Yahoo přetáhla Mayerovou svému konkurentovi Google, aby ukončila období ztráty pozic a pokusila se o návrat ke staré slávě. Aktivní kroky, jimiž se Mayerová od svého nástupu snaží rozšířit záběr uživatelů, a připravit tím podmínky pro růst příjmů z reklamy, vedly k posílení akcií Yahoo od jejího nástupu na téměř dvojnásobek.
Mayerová dodala, že údaj o počtu zákazníků nezahrnuje uživatele blogové služby Tumblr. Tu Yahoo letos převzala za 1,1 miliardy dolarů (21,5 miliardy korun). Připustila ale, že valná část nových uživatelů je výsledkem rychlého růstu jejího čínského partnera Alibaba Group.
Navzdory zvýšení počtu uživatelů a provozu na síti se Yahoo stále nedaří posílit tržby z internetové reklamy, hlavního zdroje jejích příjmů. Kontrastuje to se silným růstem příjmů u jejích konkurentů Google a Facebook. Mayerová upozornila na to, že její strategie bude přinášet výsledky postupně během tří let.
Yahoo minulý týden představila nové logo jako součást změn, kterými firma za nového vedení prochází. Firma za poslední rok koupila desítky malých, nově vzniklých internetových firem, zaměřených hlavně na služby a technologie pro chytré telefony a tablety.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a předehnala konkurence. Analytici konstatují, že společnost v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles příjmů z reklamy.