Slovenská platební brána Piano jedná o vstupu dalšího investora

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Profim

Internetová platební brána Piano, přes kterou nakupují online předplatné třeba čtenáři magazínu Newsweek, plánuje další růst. Vedení společnosti serveru E15.cz potvrdilo, že jedná o vstupu nového investora. O prodeji celé společnosti Piano neuvažuje.

„Jednání probíhají. Vzhledem k tomu, že ještě nebyla ukončena, však nemůžu poskytnout bližší informace,“ odpověděl na dotazy E15.cz k plánované transakci slovenský šéf společnosti Piano Media Michal Králik.

Podle informací E15.cz se novým investorem stane společnost z Rakouska. Její jméno ani informaci, o jak velký podíl ve start-upu, který přerostl v mezinárodně působící firmu, by měla zájem, ale vedení Piana nespecifikuje.

Zatím se byznys domlouvá jen na úrovni členů představenstva společnosti, detaily firma zveřejní až po případném ukončení jednání, dodal Králik.

Spoluzakladatel a spolumajitel Piana Tomáš Bella zároveň uvedl na pravou míru původní informaci E15.cz, že by mohla být celá společnost Piano Media na prodej. „Nikdo ze stávajících akcionářů svůj podíl prodat neplánuje,“ uvedl Bella.

Paywall ze Slovenska funguje od roku 2011. Časem oslovil i velké mediální hráče jako nejčtenější slovenský deník Sme nebo druhý nejčtenější polský deník Gazeta Wyborcza. Začátkem roku Slováci zaujali i vedení prestižního listu Newsweek , který teď přes Piano prodává předplatné.

Hodnota Piana, stejně jako chystané transakce, tak zůstává neznámou. Piano Media nezveřejňuje své hospodářské výsledky. „Jelikož je Piano jako technologický start-up financováno přes investiční fondy, naše hospodářské výsledky hodnotí přímo investoři,“ zdůvodňuje mlčení Michal Králik. Jak doplňuje, loni se společnosti podařilo rozšířit klientelu o několik evropských a světových vydavatelství, výsledkem čehož byl růst a diverzifikace tržeb.