Sociální sítě jsou pro zaměstnavatele větší zlo než komunikační programy

„Omezování přístupu na sociální sítě řeší řada globálních společností a v poslední době se jím začínají zabývat i personální oddělení českých firem,“ říká Jan Martínek, Partner společnosti KPMG Česká republika. „Výsledky průzkumu dokazují, že čas strávený na Facebooku a dalších sociálních sítích v pracovní době může pro zaměstnavatele v České republice znamenat podstatné ztráty.“
Z 53 procent respondentů z ČR, kteří mají v práci přístup k internetu, zaměstnavatel sociální sítě aktivně blokuje téměř sedmi procentům.
Na rozdíl od sociálních sítí jsou komunikační programy spíše pracovním než soukromým nástrojem. V rámci svého zaměstnání je využívá 18 procent respondentů. Z převážně soukromých důvodů spouští komunikační programy v pracovní době desetina Čechů. „Nejrůznější typy těchto programů patří k progresivním nástrojům interní komunikace, nicméně do budoucna musí firmy vyřešit zásadní otázku – jak zamezit jejich soukromému používání,“ myslí si Martínek.
Výzkum byl realizován na reprezentativním vzorku o velikosti 1000 respondentů ve věku od 18 do 65 let. Základní soubor tvořilo celkem 655 pracujících respondentů, otázky na využívání sociálních sítí a komunikátorů pak zodpovídali jen ti, kteří mají v rámci svého zaměstnání přístup k internetu.