Švédy nadzvedla kalhotková reklama na Den otců

Kritiku řady Švédů sklidila reklama s stockholmského nákupního střediska na nadcházející švédský Den otců. Plakát s krajkovými kalhotkami, který vyzývá k potěšení mužů, podle některých ponížil ženské tělo na pouhou komoditu, jiní v něm zase vidí podporu incestu. Případem se zabývá i ombudsmanka pro reklamu Elisabeth Trotzigová. Na mušku si ho vzala i státní televize SVT.
„Nejdříve jsem si myslel, že je to namířeno na někoho, kdo by měl potěšit tatínka, pak jsem si pomyslel, že je to moderní přístup k tomu, aby i otcové nosili kalhotky,“ citoval deník Metro Daniela Eskilse, který fotografii plakátu umístil na web.
Jeho obrázek poté rychle koloval na sociálních sítích, kde lidé kritizovali to, že je sexistický a že může být snadno nepochopen. Reklama vedle kalhotek obsahuje i anglický text Please, please him (Prosím, potěšte ho) a připomíná, že v neděli 10. listopadu je den švédských otců.
Kontroverzní švédská reklama s dámskými kalhotkami
„Promiňte, ale není Den otců to, když děti dávají dárky tatínkům?“ okomentovala reklamu Agnes Braunerhielová, která přispívá do módního magazínu Rodeo.
Reklama ale na internetu našla i obhájce, kteří Eskilsovi i Braunerhielové vytýkají, že moc rozumu nepobrali. Další zase připomínají to, že anglický text Please, please him je očividně inspirován prvním albem legendární britské skupiny Beatles s názvem Please Please Me.
Reklama dobrá, replika otřesná
Portál adland.tv v komentáři reklamu částečně chválí, neboť vybočila z řady obyčejných upoutávek na Den otců a „míří přímo na mamky, aby koupily něco, co je určeno jen pro tatínkovské oči“. Použitou repliku ale považuje za otřesnou.
Ombudsmanka Trotzigová, která má na starosti etické otázky komerčních sdělení, ve středu oznámila, že v souvislosti s kalhotkovou reklamou obdržela dvě stížnosti a že se jimi bude zabývat.