T-Mobile dostal pokutu 3,6 milionu kvůli krádeži dat klientů

Mezi odcizenými údaji zákazníků T-Mobilu jsou jména, data narození, adresy, telefonní čísla, zákaznické kódy, údaje o tarifech, průměrných útratách a značkách zařízení i čísla účtů.
„Úřad považuje za prokázané, že společnost jako správce osobních údajů svých klientů nepřijala dostatečná opatření k zabezpečení osobních údajů obsažených v elektronické interní databázi. V důsledku nepřijetí dostatečných opatření došlo k odcizení uvedených dat jejím zaměstnancem,“ sdělil mluvčí úřadu David Pavlát.
„Udělený postih akceptujeme, byť se nám pokuta, s ohledem na okolnosti, zdá nepřiměřená,“ uvedl Lukáš Hrabal z tiskového oddělení T-Mobile. „V daném případě šlo o fatální selhání bývalého zaměstnance, který je již trestně stíhán. Ihned po zjištění incidentu jsme zpřísnili bezpečnostní opatření a věříme, že ve spolupráci s ÚOOÚ nastavíme standardy vedoucí k dalšímu zkvalitnění bezpečnosti dat zákazníků,“ doplnil.
Již dříve T-Mobile oznámil, že mezi ukradenými daty nebyla hesla zákazníků a že firmě ani klientům nevznikla krádeží žádná škoda.
ÚOOÚ podle mluvčího Pavláta při rozhodování o pokutě zohlednil, že operátor po krádeži dat zpřísnil zabezpečení osobních údajů svých zákazníků. O sankci rozhodl úřad 10. srpna. Proti udělení pokuty by operátor mohl podat ve lhůtě 15 dní rozklad, ale T-Mobile sdělil, že rozklad nepodá.
T-Mobile je s šesti miliony mobilních zákazníků největší mobilní operátor v zemi. V prvním pololetí letošního roku dosáhl provozního zisku EBITDA ve výši 5,5 miliardy korun a tržby činily 12,8 miliardy. Patří do skupiny Deutsche Telekom.