Tatra představila naživo nový Phoenix

Phoenix představil šéf Tatry Ronald Adams

Phoenix představil šéf Tatry Ronald Adams Zdroj: ctk

Tatra Phoenix se poprvé od představení ukázala naživo
Motory dodal nizozemský Paccar z koncernu DAF
Od DAFu pochází i kabina a interiér
Nová Tatra na kopřivnickém polygonu
Phoenix by mohl zamířit i na jihoamerické trhy
5
Fotogalerie
(FOTOGALERIE) Automobilka Tatra dnes na svém zkušebním okruhu v Kopřivnici poprvé veřejně předvedla nový nákladní vůz Phoenix. Firma má s tímto vozidlem velké plány, v příštích letech by mělo být její "vlajkovou lodí" a kromě trhů v celé Evropě s ním chce proniknout například i do Jižní Ameriky. Sériová výroba nového vozu začne příští měsíc.

„Tatra má od tohoto vozidla obrovské očekávání. Je absolutně konkurenceschopné, je špičkou v daném segmentu a bude vstupovat na spoustu nových trhů,“ řekl marketingový ředitel Tatry Martin Najzr.

Na výrobě vozu Tatra spolupracuje s nizozemskou firmou DAF. Ta Tatře dodává motory a kabiny. „V rámci spolupráce s firmou DAF se nám nabízí nejenom využití jejích komponentů. Díky této spolupráci máme nejenom vynikající vozidlo, ale zároveň velmi silnou i distribuční síť,“ řekl marketingový ředitel Tatry.

V příštích týdnech si podle něj automobilka díky této síti vybere nové partnery v jednotlivých evropských zemích. „Předpokládáme, že toto vozidlo bude v nadcházejících letech naší vlajkovou lodí. Díky tomu, že vstupujeme na nové trhy, by objemy výroby už příští rok měly přesáhnout tisíc vozidel a v tomto trendu budeme pokračovat,“ řekl Najzr. Uvedl, že Tatra bude vstupovat do všech evropských zemí a má dlouhodobé plány dostat se na trhy Blízkého východu. hmotnosti užitkové.

Tatra Phoenix bude podle Najzra patřit k dražším vozům své kategorie. „Budeme se pohybovat v horní polovině cenového pásma, to znamená, že budeme jedním z těch dražších řešení. Proč? Protože jednoduše nabízíme zákazníkům víc než ostatní. Zákazníci s tímto vozidlem ve finále můžou mít vyšší ziskovost,“ řekl Najzr.

Představení Tatry Phoenix na kopřivnickém testovacím polygonuPředstavení Tatry Phoenix na kopřivnickém testovacím polygonu | ctkPředstavení Tatry Phoenix na kopřivnickém testovacím polygonu

Vůz podle něj uveze více materiálu než jiná srovnatelná auta. „Navíc jsme poprvé do komerčního vozidla nainstalovali kompletní vzduchové pérování. Dokáže jet v terénu rychlostí, které nejsou schopni dosáhnout řidiči jiného vozidla,“ řekl Najr. Dalším důležitým prvkem je podle něj komfort.

Podle údajů automobilky Tatra Phoenix může jet maximální rychlosti 85 kilometrů v hodině. Přední nájezdový úhel může být až 35 stupňů. Vůz má pohon všech kol, nezávisle odpružené polonápravy a vzduchové pérování na všech nápravách. Mezi podvozkem a nástavbou nemá žebřinový rám, což znamená nižší provozní hmotnost a zvýšení hmotnosti užitkové. Oproti motorům chlazeným vzduchem, které automobilka používala dosud, je nový motor o objemu 12,9 litru chlazený vodou.