Celý výzkumný projekt pro Toyotu povede Gill Pratt, robotický inženýr, který dříve působil v agentuře DARPA, kde pracoval na organizaci soutěže robotů DARPA Robotics Challenge.
Podle Pratta je právě oblast autonomie a bezpečnosti – hlavně lidí, ne vozů – hlavním cílem vývoje automobilové umělé inteligence (AI). Tým vědců na Stanfordu prý bude pracovat na oblasti rozhodování AI a snímání vjemů a jejich zpracování, kdežto na MIT se zaměří na vývoj chytrých uživatelských rozhraní, efektivního způsobu komunikace AI s posádkou vozu a sběr a analýzu dat. „Cílem je postavit auto, které nikdy nezpůsobí kolizi,“ shrnula ředitelka laboratoří pro robotiku a vývoj AI na MIT Daniela Rus.
Vedení Toyoty zdůraznilo, že chce lidi ponechat v řídícím procesu auta, což je odlišný způsob od konkurenčního Googlu, který vyvíjí naprosto samostatné přepravní jednotky.