Toyota vyvíjí bezpečnostní systém, který má snížit riziko havárií

Nové technologie patří do iniciativy na snížení počtu obětí dopravních nehod a jsou zaměřené na zvýšení bezpečnosti chodců a starších řidičů. Podle japonských statistik počet smrtelných havárií za posledních deset let poklesl na polovinu, ale v případě chodců jsou čísla vyšší, než je tomu u cestujících v autech. Data rovněž ukazují, že přes polovinu úmrtí při dopravních nehodách utrpí lidé přes 65 let, přičemž bezmála k polovině dochází v noci.
Takové nehody by společně se stávajícími ochrannými zařízeními měl omezit vylepšený Přednárazový bezpečnostní systém (PCS). Pracuje pomocí radaru v pásmu milimetrových vln a dvojice kamer k detekování chodců a vepředu jedoucích aut.
Tato technologie umístěná v přední části vozidla vysílá paprsky s frekvencí blízkou infračervenému pásmu. Jejím cílem je zlepšit viditelnost při jízdě v noci a odhalit různé překážky, například chodce přecházejícího silnici. Nový systém PCS je navržený tak, aby se vozidlo vyhnulo kolizi v případě, že řidič zapomene brzdit. Účinnost PCS nicméně závisí na konkrétní dopravní situaci a dalších okolnostech.
Ochrana před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu je zdokonalením dosavadního systému PCS s cílem vyloučit nábourání ze zadu, stejně tak jako nehody s účastí chodců. Situace s nechtěným opuštěním jízdního pruhu toto zařízení řeší pomocí zásahů do brzdové soustavy a řízení. Toyota vyvíjí systém, který komplexně sleduje nejrůznější dění kolem vozidla, včetně polohy překážek poblíž silnice a blížících se automobilů. Vyhodnocuje riziko kolize, mění směr vozu a naviguje bezpečným směrem. Tím pomáhá řidiči vyhnout se nehodě.