TPCA začne v Kolíně za dva roky vyrábět nové modely aut | E15.cz

TPCA začne v Kolíně za dva roky vyrábět nové modely aut

Poptávka po malých autech v Evropě klesá, tak oficiálně zdůvodnila automobilka TPCA plánované omezení výroby.
Poptávka po malých autech v Evropě klesá, tak oficiálně zdůvodnila automobilka TPCA plánované omezení výroby.
• 
ZDROJ: Karolina Hnilickova, Sedmicka

ČTK

Share on Facebook Messenger
Toyota, Peugeot i Citroën počítají s výrobou v kolínské automobilce i do budoucna. Francouzsko-japonská společnost TPCA má už téměř před dokončením podobu nového malého auta a plánuje začít s jeho výrobou v roce 2014, napsal deník Dnes.

Nová malá auta vyráběná v Kolíně nahradí modely Peugeot 107, Citroën C1 a Toyota Aygo. Na rozdíl od současných trojčat se od sebe budou více lišit, píše list. První podobu nového vozu už podle deníku viděli dodavatelé TPCA. Ta ale k uvedení nástupce současných modelů na trh mlčí. „Nebudeme se k tomu vyjadřovat,“ řekl mluvčí Radek Kňava. Vozy se v Kolíně vyrábějí od roku 2005 a dosud neprošly zásadnější proměnou.

Podle zástupců dodavatelů TPCA, kteří nové kolínské modely viděli, zůstanou v kategorii nejmenších aut, napsala MfD. Automobilka si nedávno své nejvýznamnější dodavatele sezvala a uklidnila je, že ukončení výroby v Kolíně nehrozí. O tom se spekulovalo poté, co firma začala kvůli nedostatečné poptávce razantně omezovat produkci.

V klidu tak může být i vedení kolínské radnice. Zejména v posledních měsících se při poklesu výroby městem šířily obavy, že majitelé nakonec továrnu zavřou a začnou auta vyrábět jinde. „Od začátku nás vedení ujišťovalo, že tu hodlají zůstat. Komunikace s firmou se teď velmi zlepšila,“ řekl Dnes starosta Kolína Vít Rakušan. Automobilka má v Česku daňové prázdniny do roku 2016, na konci loňska v automobilce pracovalo 2900 zaměstnanců.

Analytici očekávají, že segment nejmenších aut stále poroste. „Důvodem růstu je zvyšování restrikcí velkých měst pro vjezd některých typů vozidel, menší auta jsou zpravidla lépe schopna vyhovět příslušným omezením,“ popsal deníku Jan Linhart z poradenské firmy KPMG.

Auta z TPCA zažila největší poptávku v roce 2009, kdy naopak jiné automobilky bojovaly s velkým propadem prodejů. Firmu nastartovalo především šrotovné v různých evropských zemích, které však současně vysálo poptávku na řadu let dopředu. Od roku 2009 tak výroba klesla z rekordních 332.500 vozů ročně na loňských necelých 271.000 aut. Plán na letošek počítá s výrobou 221.000 vozů.

V návaznosti na výrobu klesly loni TPCA i zisk a tržby. Zisk před zdaněním se snížil o 74 procent na 371 milionů Kč. Tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.