Trasa metra A má zelenou. A to nejen barvu na mapkách a značení, ale i na pražském magistrátu. Radní schválili žádost o úvěr tři miliardy korun a díky tomu může pokračovat stavba dalších úseků a zastávek. Celá stavba vyjde na zhruba jednadvacet miliard korun. Město by ze svých zdrojů mělo zaplatit necelých dvanáct miliard, zbytek půjde z evropských fondů. Je ale možné, že cena stavby ještě poroste.
Prodloužení trasy A je strategickým projektem, jehož hlavním cílem je lepší dopravní dostupnost severozápadní části Prahy. Podle primátora Bohuslava Svobody je pro pražský magistrát klíčové, aby stavbu v řádném termínu dokončil. A nejlépe z vlastních zdrojů.
Důležitý projekt
„Praha využije všechny peníze z úvěru jen v tom případě, pokud to bude nezbytně nutné. Samozřejmě můžeme uvažovat také o tom, zda jsou všechny aktuální strategické projekty města tak zásadní, abychom je právě teď financovali. Odložení některých projektů je cesta, jak se vymanit z využívání externích zdrojů,“ uvedl Svoboda.
Tonda a Adéla jedou
Výstavba prodloužení metra A ze stanice Dejvická do stanice Motol začala na jaře v roce 2010 a razicí štíty tehdy pokřtily děti z motolské nemocnice jako Tondu a Adélu. Šestikilometrovým úsekem by se měli první cestující svézt v roce 2014. Linka A bude mít čtyři nové stanice - Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Metro tak propojí oblasti podél Evropské a Kladenské ulice a místní sídliště.