Twitter začal prodávat reklamu i v Česku

Twitter (ilustrační foto)

Twitter (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Scott Beale via Flickr

Americká sociální síť Twitter rozšířila svou síť pro prodej reklamy do dalších dvanácti evropských zemí, a to včetně Česka.

Podle šéfa přímého prodeje Twitteru v Evropě Aliho Jafariho tak inzerenti budou moci nakupovat reklamu na Twitteru přímo od jeho místních obchodních týmů. Tento krok má podnikům zpřístupnit reklamní produkty Twitteru, například placené reklamní zprávy.

„Otevírá se tak pouze nový kanál propagace pro úzkou skupinu značek. Je třeba si uvědomit, že uživatelů v Česku má Twitter poměrně málo, necelých 160 tisíc,“ uvedl pro deník E15 konzultant on-line marketingu Pavel Ungr. Podle něj jsou navíc tyto účty specificky zaměřeny – marketing, podnikání, žurnalistika, studenti, IT – takže cílovou skupinu pro reklamu na Twitteru nenajde každý. Dosah reklam by mohl být také diskutabilní, mnoho uživatelů totiž na Twitter nepřistupuje přes web či oficiální aplikace.

„Nejde tak o zásadní marketingový průlom, ale příjemné doplnění marketingového mixu vhodné pouze pro některé značky,“ dodal Ungr.