Guvernér státu Charlie Baker podepsal tento měsíc zákon, podle nějž budou muset internetem zprostředkované provozování sdílené jízdy odevzdávat z každé jízdy státu 20 centů (asi pět korun). Z toho pět centů bude stát předávat odvětví taxislužby, deset centů půjde městům a zbylých pět centů dostane státní fond dopravy.
Alternativní přepravci zákonem nadšeni nejsou, jsou s ním ale smířeni jako s menším zlem. Některé taxikářské firmy chtěly, aby zákon šel dál a například konkurentům zakázal činnost, pokud nebudou plnit stejné požadavky jako provozovatelé běžné taxislužby. Zákon také alternativním přepravcům nezakázal nabírání zákazníků na letištích a dalších lukrativních místech, jak požadovali taxikáři.
Poplatek může vynášet státu desítky miliony dolarů ročně. Jen Uber a Lyft uskutečňují v Massachusetts kolem 2,5 milionu jízd měsíčně.
Odvětví taxislužby bude dostávat z poplatků subvence do roku 2021, poté půjde celý výnos městům a státu. Celý poplatek má zaniknout v roce 2026.
Peníze z poplatků mají podle zákona pomoci odvětví taxislužby adaptovat se na nové technologie a pokročilé služby, zlepšit bezpečnost a úroveň pracovní síly.