Uber už svezl miliardu zákazníků, milník překonal o svátcích v Londýně
Jednalo se o jízdu v rámci UberX, což je levnější forma přepravy od Uberu, která umožňuje sdílení jízdy až čtyř osob a řidiči mohou používat běžná vozidla až z roku 2000. Konkrétní specifikace se ale může lišit dle lokace. Může jít například o vozidla jako Toyota Prius, Honda Accord, Ford Focus, Mazda 3, Honda Civic a podobně.
I když je Uber nejhodnotnějším startupem na světě a hodnota se po nedávné investici dostala až na 62,5 miliardy dolarů, čeká ho v příštím roce rozhodně těžší období. Kromě komplikací s úřady, které stále pokračují v mnoha městech po celém světě, se totiž musí prosadit proti konkurenci v Číně a Indii. Startupy jako Lyft, Didi, GrabTaxi nebo Ola zaměřené na stejnou službu se totiž spojily a spolupracují právě pro boj proti Uberu.
Jedná se sice o menší konkurenční společnosti, ale dohromady mohou nabídnout lepší pokrytí a celkově tak získat větší počet zákazníků. Zároveň se od spolupráce očekává i vzájemná pomoc při vylepšování služby, podpory řidičů, sdílení technologií a další důležité části pro efektivní přepravu.
Nejen lidé
V příštím roce tak uvidíme, jak se Uberu bude na těchto trzích dařit, protože investoři budou bezesporu vývoj proti takové konkurenci pečlivě sledovat a pokud nebude Uber i nadále rychle růst, bude to problém. Uber ale nespoléhá pouze na převoz lidí, který probíhá třeba i pomocí vrtulníku, už totiž zkouší přepravovat i zboží. Právě infrastruktura pro převoz jakéhokoli fyzického objektu se ukazuje jako ten nejdůležitější základ, kterým lze prorazit i do dalších segmentů, kde už dlouho funguje drahá konkurence přepravních společností.
Uber samozřejmě plánuje i co nejrychlejší nasazení automobilů bez řidiče, díky čemuž bude moci dříve nabídnout nižší ceny za převoz a získat tak další náskok a výhodu oproti konkurenci, která tuto technologii implementuje až příliš pozdě.
Text vyšel na Živě.cz
Henry Farber: Odpůrci Uberu vedou prohranou bitvu, pokrok nezastaví