V českém McDonaldu si mohou zákazníci objednat pomocí tabletu
V České republice využívá výběr a objednávání jídla pomocí zařízení s dotykovými obrazovkami řada restaurací už několik let. Na trhu je rovněž několik firem, které nabízejí restauracím programy i tablety pro zavedení interaktivních menu. Další z řetězců rychlého občerstvení v Česku, konkurenční KFC, ale o zavedení podobných zařízení neuvažuje.
Jídlo v McDonald's bude možné prostřednictvím kiosku objednat i rovnou zaplatit kartou. „Pokud někdo nemá chuť s obsluhou komunikovat, bude tu pro něj samoobslužný kiosek,“ uvedla mluvčí řetězce pro Česko Zuzana Svobodová. Pro ostatní ale nadále zůstane možnost objednat si u pokladny.
Nový koncept má podle firmy umožnit rozšíření nabídky jídel a přípravu pokrmů přímo podle objednávek. Spolu se zavedením elektronických objednávek totiž odpadne příprava nejběžnějších pokrmů předem. Ty nyní čekají na zákazníka deset minut, a pokud se neprodají, tak se podle pravidel musí vyhodit, uvedla Svobodová.
Zavedení nových technologií do systému objednávek nebude mít podle McDonald's významný dopad na počet zaměstnanců
Zákazníkům, kteří využijí elektronickou objednávku, vytiskne zařízení stvrzenku na dané menu, které si pak zákazník vyzvedne u výdejního pultu. Odpadnout tím mají rovněž fronty před pokladnami včetně situací, kdy zaměstnanci čekající zákazníky obcházejí a vyřizují jejich objednávky, dodala Svobodová.
Konkurenční KFC nyní zavedení interaktivních objednávek neplánuje. „Komunikace se zákazníky je pro nás důležitá, protože se všem snažíme poskytovat co nejlepší služby na individuální bázi,“ uvedla marketingová manažerka KFC Karolína Alaxinová.
Zavedení nových technologií do systému objednávek nebude mít podle McDonald's významný dopad na počet zaměstnanců. Pracovníci, kterým kvůli samoobslužným kioskům ubude práce, se přesunou do výroby jídel nebo zákaznické zóny, uvedla společnost. Tržby společnosti v Česku loni meziročně vzrostly o necelá dvě procenta na 4,194 miliardy korun.