Vettel znovu naladil na vítěznou vlnu, Red Bull má Pohár konstruktérů

Sebastian Vettel

Sebastian Vettel Zdroj: ctk

První porážka Red Bullu v kvalifikaci nezabránila Vettelovi v získání již desátého vítězství v sezoně 2011. Druhé místo si vyjel Lewis Hamilton, třetí v cíli byl Vettelův týmový kolega Mark Webber. Loňský bláznivý závod v Koreji byl do velké míry ovlivněn silným deštěm. Počasí tentokrát nebylo až takovým problémem, a tak se mohlo startovat klasickým způsobem a nikoliv za zpomalovacím vozem.

Z prvního místa na roštu do závodu vstoupil Lewis Hamilton, který je letos prvním jezdcem, kterému se podařilo narušit kvalifikační hegemonii Red Bullu. Ze druhého místa odstartoval mistr světa Sebastian Vettel. Druhá řada patřila Buttonovi s Webberem, třetí Massovi a Alonsovi.

Takřka celá první polovina pole startovala na superměkké směsi pneumatik. Felipe Massa odstartoval skvěle a posunul se na třetí místo. Hamilton na startu za sebou Vettela udržel, na prvním místě se ale držel jen po několik zatáček. Vzduch byl na začátku závodu velmi vlhký a hrozila možnost dešťových srážek. Pořadí po prvním kole bylo nakonec Vettel, Hamilton, Webber, Massa, Alonso, Button. Kolem pátého kola se na trať sneslo několik dešťových kapek, na přezutí na přechodné pneumatiky to ovšem nebylo. Pořadí na prvních místech bylo poměrně stabilní, více se promíchávaly pozice ve středu pole.

Prvními, kdo z bodovaných pozic zamířili do boxů, byli Button s Rosbergem. Už to vypadalo, že se jezdec Mercedesu před Buttona dostane, avšak při výjezdu z boxové uličky chyboval a pustil Buttona zpět před sebe. Rosberg se ovšem nenechal zahanbit a Buttona opět předjel, tentokrát už na trati. Button poté využil DRS a na nejdelší rovince se kolem Rosberga snadno prohnal.

V sedmnáctém kole musel na trať safety car – Petrov nezvládl předjížděcí manévr na Schumachera a vjel mu na záda. Pro Schumachera to znamenalo konec závodu, zadní část jeho monopostu byla silně poškozena. Petrov mohl zajet do boxů pro nové křídlo a pokračovat v závodě – avšak pouze zdánlivě, jelikož se ukázalo, že měl poškozené zavěšení levého předního kola – i on tak musel ven z kokpitu a závodu.

Velká cena Koreje (16. závod z 19)

Velká cena KorejeVelká cena Koreje|F1sport.autorevue.cz

Závod byl restartován v jednadvacátém kole. Na čele nedošlo k ničemu dramatickému. Maldonado obdržel penalizaci za zkrácení si cesty do boxů. Rosbergovi se poměrně bez potíží dařilo držet za sebou jezdeckou dvojici týmu Ferrari – rudé vozy měly potíže s pneumatikami, které se nezahřívaly tak rychle, jak by si u italského týmu představovali. V sedmadvacátém kole ovšem Rosberg zablokoval kola při brzdění do třetí zatáčky a jak Massa, tak i Alonso se dostali před něho. V kole číslo 32 pro technické problémy odstoupil Maldonado.

Souboj Webbera s Hamiltonem hrál do karet Vettelovi, který si tak mohl pohodlně zvětšit svůj náskok na čele. Bitva Webbera s Hamiltonem pokračovala v boxech i po návratu na trať. Webber se Hamiltona držel stále velmi těsně, avšak nedařilo se mu najít ten správný recept na předjetí svého britského soupeře. Deset kol před koncem měl Vettel na čele již více než jedenáctivteřinový náskok. Hamilton měl lepší trakci při průjezdu druhé zatáčky, a tak Webberovi nepomohlo ani použití DRS na 1100 metrů dlouhé rovince mezi druhou a třetí zatáčkou. Ve 49. kole už se Webber na okamžik dostal před Hamiltona, ten se ovšem na rovince propracoval zpět na druhou pozici.

Vettelovi již vítězství nikdo nemohl vzít, druhý dojel Lewis Hamilton, třetí Mark Webber. Zbytek bodů si rozdělili Button, Alonso, Massa, Alguersuari, Rosberg (který o sedmou pozici ve prospěch Alguersuariho přišel na poslední chvíli), Buemi a di Resta. Red Bull si dnešním výsledkem podle očekávání pojistil další zisk Poháru konstruktérů. Vettel si na poslední chvíli vítězství přisladil zajetím nejrychlejšího kola.

Zdroj: F1sport.autorevue.cz

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.